Quattro Mikenti Group toteuttaa Metropolian Myllypuron kampuksella pk-seudun suurimman taloteknisen kokonaisurakan

LEHDISTÖTIEDOTE 8.12.2017 – Talotekniikkakonserni Quattro Mikenti Groupiin kuuluva Quattroservices Oy vastaa Metropolia Ammattikorkeakoulun Myllypuron kampuksen taloteknisestä kokonaisurakasta. Urakan arvo on noin 28 miljoonaa euroa. Uusi kampus valmistuu kokonaisuudessaan vuonna 2019. (Lisätietoa hankkeesta tiedotteen lopussa.)

Quattroservices Oy ja talotekniikkakonserni Quattro Mikenti Groupin yhtiöt toteuttavat Myllypuron kampuksen taloteknisen kokonaisurakan 2017–2019. Urakka sisältää kaikki LVI-, sähkö-, tele-, rakennusautomaatio- ja sprinkleröintityöt. Urakan kokonaisarvo on noin 28 miljoonaa euroa.

Myllypuron kampuksen rakennuttajana toimii Kiinteistöosakeyhtiö Myllypuron kampus ja projektipäällikkönä Mika Malkki Helsingin kaupungin kiinteistöviraston tilakeskuksesta. Taloteknistä urakkaa vetää projektijohtoryhmä, johon kuuluvat Quattroservices Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Lehtonen sekä LVI-urakoinnin johtaja Mikael Forsblom ja talotekniikkaurakoinnin johtaja Aaro Kemppainen.

Yhtenäinen talotekniikkaurakka palvelee paremmin käyttäjiä kuin osiin pilkottu

Myllypuron kampushankkeessa talotekniikka rakennetaan projektinjohtourakkana, mikä ei ole aivan tavallista.

– Valitsimme projektinjohtourakan, jotta olemme kustannustehokkuuden lisäksi lähellä niitä ratkaisuja ja hankintoja, jotka vaikuttavat rakennuksen toimivuuteen ja käyttäjien hyvinvointiin esimerkiksi hyvän sisäilman ja energiatehokkuuden kautta, kertoo Mika Malkki.

– Kokonaisurakassa pystymme käymään tehokkaasti vuoropuhelua tilaajan kanssa ja ratkaisemaan käyttäjien tarpeita parhaiten, täydentää toimitusjohtaja Kimmo Lehtonen Quattroservices Oy:stä.

Tilaus on merkittävä Suomen suurimpiin ja kansainvälisimpiin talotekniikka-alan toimijoihin lukeutuvalle Quattro Mikenti Groupille.

– Kyseessä on yrityksemme historian suurin yksittäinen urakka. Olemme tyytyväisiä sopimukseen, koska kuulumme niihin harvoihin toimijoihin, jotka voivat Suomessa tarjota näin kattavan kokonaisuuden ajanmukaisinta talotekniikan urakointia, kertoo talotekniikkakonserni Quattro Mikenti Groupin toimitusjohtaja Kimmo Liukkonen.

Kimmo Lehtonen, toimitusjohtaja, Quattroservices Oy, puh. 040 903 1223, kimmo.lehtonen@quattroservices.fi

Mika Malkki, projektipäällikkö, Helsingin kaupungin kiinteistövirasto, puh. 09 310 78172, mika.malkki@hel.fi

Quattro Mikenti Group ja Quattroservices

Quattro Mikenti Group Oy on yksityinen suomalainen talotekniikkakonserni, joka tekee kaikkia LVIJA-, sähkö- ja sprinkleritöitä Suomessa ja Venäjällä. Konserniin kuuluu kaksitoista erikoistunutta tytäryritystä. Quattro Mikenti Group on Suomen suurimpia ja kansainvälisimpiä talotekniikka-alan toimijoita. Konsernin palveluksessa on 450 LVI- ja sähköalan ammattilaista. Toimipaikkoja on Suomessa 21 ja Venäjällä neljä. Vuonna 2015 liikevaihto oli 80,3 miljoonaa euroa.

Quattroservices Oy on Quattro Mikenti Groupin suurin tytäryhtiö ja se tarjoaa talotekniikkaurakointia ja projektinjohtoa Suomen lisäksi Venäjällä.

Metropolian Myllypuron kampus

Helsingin kaupungin omistama Kiinteistöosakeyhtiö Myllypuron kampus rakennuttaa kampuksen Metropolia Ammattikorkeakoulun käyttöön. Hankkeen kokonaiskustannusarvio on noin 165 miljoonaa euroa, projektinjohtourakoitsijana toimii YIT ja talotekniikkaurakoitsijana Quattroservices. Keväällä 2016 alkaneiden rakennustöiden on määrä valmistua kahdessa vaiheessa, ensimmäisen vaiheen 31.7.2018 ja toisen vaiheen 30.8.2019.

Myllypuron kampus rakennetaan Kehä I:n ja metroradan yhteyteen, urheilukeskus Liikuntamyllyn viereen. Kampus tarjoaa tilat noin 6 000 opiskelijalle ja 500 työntekijälle, joten siitä tulee Metropolian suurin. Sinne sijoittuvat muun muassa ammattikorkeakoulun rakennus- ja kiinteistöala, sosiaali- ja terveysala, korkeakoulun johto sekä yhteiset keskitetyt toiminnot.

Lisätietoja kampushankkeesta:

www.metropolia.fi/myllypuro