Joulusesongin palvelut parantuneet kansainvälisten matkailijoiden ansiosta: Tarjolla hyvää ruokaa, musiikkia ja tunnelmallista yhdessäoloa

Lehdistötiedote 18.12.2013

Joulun ja vuodenvaihteen aikaan ulkomailta saapuvat matkailijat ovat vilkastuttaneet joulunajan pyhiä helsinkiläisissä hotelleissa ja ravintoloissa. Kansainvälisten vieraiden ansiosta yhä useammat hotellit ja ravintolat ovat pyhinä auki, mikä tarkoittaa parempia palveluita myös paikallisille asukkaille. Suurin osa matkailijoista saapuu Venäjältä, mutta joukkoon mahtuu myös vieraita Aasiasta sekä kotimaan matkailijoita.

Helsingin Rautatientorilla sijaitseva Radisson Blu Plaza -hotelli ja sen ravintola Kitzens ovat auki koko lomasesongin ajan.

Matkailijoita Venäjältä, Aasiasta ja kotimaasta

Vuodenvaihteen ja loppiaisen välillä Helsinkiin saapuu tavallista runsaammin matkailijoita viettämään uudenvuoden lomaa. Uudenvuoden tienoilla koko Suomeen odotetaan reilua 400 000 venäläistä matkailijaa. Myös aasialaiset matkailijat suosivat  Helsinkiä lomakohteena.

Lisääntyneen ulkomaalaisten matkailijoiden määrän vuoksi myös pääkaupunkiseudun asukkaille on tarjolla entistä kattavampia joulunajan palveluita. Moni suomalainen perhe valitsee valmiin joulun, jolloin koko perhe pystyy nauttimaan yhdessäolosta ilman stressaavia juhlavalmisteluja.

Radisson Blu Plaza satsaa joulun sekä uudenvuoden juhlallisuuksiin

Radisson Blu Plaza tarjoaa lomakautena vierailleen sesonkiin istuvia lisäpalveluita. Näitä ovat majoituksen ja joulupäivällisen sisältävä joulupaketti sekä buffet uutenavuotena ja loppiaisena Plazan kehutussa Kitzens-ravintolassa. Uudenvuodenaattona voi lisäksi nauttia menevästä musiikista hotellin Bar 7 Blingsissä. Lapsille löytyy myös puuhaa ja tekemistä, ja uudenvuodenaattona Pakkasukko ja Hiutaletyttö saapuvat ilahduttamaan perheen pienimpiä.

– Joulunajan vietto Plazassa sopii kelle tahansa, vinkkaa Radisson Blu Plazan hotellinjohtaja Inari Lehtinen.

– Ohjelmaa ja palveluita on joka makuun, ja hotellissamme voi viettää täysin stressittömän, rentouttavan loman. Joulupäivällinen Kitzensissä on hyvä idea esimerkiksi pariskunnille, jotka eivät tahdo valmistaa koko joulukattausta itse, tai kokonaisille suvuille, jotka tahtovat viettää joulua upeissa, tunnelmallisissa tiloissa.

Ravintola Kitzensissä on lomakauden buffeteihin ja muille päiville vielä tilaa, mutta pöytävaraus kannattaa tehdä.

Ari Eilola, Food & Beverage Manager, Radisson Blu Plaza Hotel, puh. 050 440 4533, ari.eilola@radissonblu.com

Inari Lehtinen, hotellinjohtaja, Radisson Blu Plaza, puh. 050 303 8560, inari.lehtinen@radissonblu.com

Varaa pöytä ravintola Kitzensistä: Arkisin klo 8.00–18.00 puh. 020 1234800, muina aikoina 050 409 0710

Radisson Blu Plaza Hotel
Radisson Blu Plaza Hotel sijaitsee Helsingin Rautatientorilla, jossa kaikki kaupungin nähtävyydet, kulttuurielämykset ja ostosmahdollisuudet ovat käden ulottuvilla. Hotellin 302 huonetta yhdistelee modernia muotoilua ja viimeisintä teknologiaa rakennuksen historiallisiin puitteisiin. Ravintolamaailma Kitzens tarjoilee herkkuja viidestä maailman keittiöstä. Tila- ja palvelukonseptiuudistuksen myötä Plaza Hotel on Made by You, sellainen hotelli- ja ravintolaelämys kuin sinä haluat.

Radisson Blu Hotels & Resorts -hotelliketju kuuluu The Carlson Rezidor Hotel Groupiin, joka on yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliyrityksistä. Ryhmään kuuluvat Radisson Blu Hotellien lisäksi Park Inn  by Radisson-, Regent- ja Hotel Missoni -hotelliketjut. Rezidor Hotel Groupilla on yhteensä yli 400 hotellia ympäri maailman. Hotelliryhmän kanta-asiakasohjelma on Club Carlson. Suomessa Radisson Blu Hotels & Resorts -liiketoiminnasta vastaavat S-ryhmään kuuluvat Sokotel Oy ja Turussa TOK.