Nenäpäivän kiitostilaisuus järjestettiin Radisson Blu Plazassa

Tiedote 28.11.2012

Suomen kuudes Nenäpäivä sai hienon päätöksen 16.11. Helsingin Radisson Blu Plaza Hotellin Bar 7 Blingsissä järjestetyssä kiitostilaisuudessa. Kiitostilaisuuden järjestelyjen lisäksi Radisson Blu Plaza lahjoitti Nenäpäivän keräykseen 1000 euroa. Kiitostilaisuus keräsi uudistuneen Plazan Bar 7 Blingsiin noin sata kutsuvierasta.

”Nenäpäivä näkyi hotellissa ja ravintolassa monin tavoin. Oma Nenätiimi, keräyslippaat hotellissa ja punaiset nenät keräsivät lahjoituksia vierailtamme ja aulabaarissa katsottiin Nenäpäivä Show’ta isolta ruudulta. On ilo ja etuoikeus saada olla mukana maailman köyhimmissä oloissa asuvien lasten auttamisessa”, Radisson Blu Plazan hotellinjohtaja Inari Lehtinen sanoo.

Nenäpäivä-kampanja huipentui perjantaina 9.11. YLE TV2:n Nenäpäivä-show’hun. Illan päättyessä Nenäpäivä oli saanut kokoon 2 237 767 euroa kehitysmaiden lasten auttamiseksi. Nenäpäivän apu kohdistuu aina lapsiin ja heidän perheisiinsä. Nenäpäivä-varoilla mm. koulutetaan nuoria ammattiin Somalimaassa, turvataan puhtaan veden saanti Sierra Leonen kylissä ja suojellaan tyttöjä sukupuolielinten silpomiselta ja lapsiavioliitoilta Etiopiassa.

Iso teema syksyn 2012 Nenäpäivässä on lasten koulussa käynti. Nenäpäivä tukee UNICEFin Kouluja Afrikkaan -hanketta, jonka tavoitteena on rakentaa lapsiystävällisiä kouluja 11 Afrikan köyhimpään maahan ja saada kahdeksan miljoonaa lasta laadukkaaseen perusopetukseen vuoteen 2015 mennessä. Työtä riittää, sillä Afrikassa noin joka kolmas lapsi ei edelleenkään pääse kouluun. Koulun aloittaneistakin moni jättää sen kesken köyhyyden vuoksi.

Nenäpäivän järjestää Ylen Hyvä Säätiö. Säätiön toiminnassa on mukana yhdeksän merkittävää kehitysyhteistyöjärjestöä. Suomen UNICEF, Kirkon Ulkomaanapu, Suomen Punainen Risti, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi Säätiö, Fida International, Suomen Lähetysseura, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus (SASK) ja Solidaarisuus vievät avun perille tehokkaasti sinne, missä sitä todella tarvitaan. Yleisradio tukee Nenäpäivää ohjelmatoiminnallaan.

Nenäpäivän keräyskulut ovat noin 20 prosenttia: eurosta 80 senttiä menee avustuskohteisiin.

Inari Lehtinen, hotellinjohtaja, Radisson Blu Plaza, puh. 050 303 8560, inari.lehtinen@radissonblu.com

Ravintola Kitzens

Ravintola Kitzens sijaitsee Mikonkadulla Radisson Blu Plaza Hotellissa. Kitzens on asiakasta varten suunniteltu tila, jossa ajaton muotoilu yhdistyy historiallisiin puitteisiin. Kitzens tarjoaa viisi makumaailmaa mantereelta toiselle asiakkaan toiveiden mukaan – ensimmäisenä Suomessa tablet-tietokoneen avustuksella. Bar 7 Blingsistä löytyvät kaupungin mielenkiintoisimmat juomat.

Radisson Blu Hotels & Resorts -hotelliketju kuuluu The Carlson Rezidor Hotel Groupiin, joka on yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliyrityksistä. Ryhmään kuuluvat Radisson Blu Hotellien lisäksi Park Inn by Radisson-, Regent- ja Hotel Missoni -hotelliketjut. Rezidor Hotel Groupilla on yhteensä yli 400 hotellia ympäri maailman. Hotelliryhmän kanta-asiakasohjelma on Club Carlson. Suomessa Radisson Blu Hotels & Resorts -liiketoiminnasta vastaavat S-ryhmään kuuluvat Sokotel Oy ja Turussa TOK.