Kurt Ritter: 35 vuotta Rezidor Hotel Groupin johdossa

Sveitsiläinen hotellinomistaja Kurt Ritter juhlii 35-vuotisjuhlapäiväänsä Rezidorin kanssa. Vuonna 1976, Ritter liittyi yhtiöön ruotsalaisen hotelli SAS Luulajan pääjohtajana. Vuodesta 1989 lähtien hän johtaa Rezidoria toimitusjohtajana, ja on todennäköisesti pisimpään palvellut toimitusjohtaja hotelli- ja ravintola-alalla. Rezidorin hallitus allekirjoitti juuri jatkosopimuksen Ritterin kanssa vuoteen 2015 asti.

"Minulla on 35 fantastista ja erittäin monipuolista vuotta takanani - ja odotan samaa tulevilta vuosilta. Rakastan yhä sitä mitä teen, ja tunnen yhä pystyväni vetämään asioita", sanoi Kurt Ritter. Hänen johtajuuden aikana Rezidor on kehittynyt pienestä skandinaavisesta ryhmästä maailmanlaajuiseksi toimijaksi, ja yhtiö on tänään yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliyrityksistä. Konserni työllistää tällä hetkellä yli 35.000 henkilöä ja yrityssalkkuun kuuluu yli 400 toiminnassa ja kehitysvaiheessa olevaa hotellia (90.000 huonetta) 64 eri maassa Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa.

Ritter on suuri tekijä sekä Radisson Blu- että Park Inn by Radisson-brändien menestykseen. Hän on myös saanut aikaan kumppanuuden Rezidorin ja legendaarisen italialaisen muotitalo Missonin kanssa.

Monet hotellialalla ihailevat Kurt Ritterin karismaa, hänen sitoutumista Rezidoriin, hänen aitoa uskoa vieraanvaraisuuteen, ja hänen suoraviivaisuutta. Ritter syntyi vuonna 1947 hänen vanhempiensa hotelliin Beausiteen Sveitsissä, ja oppi jo pienestä pitäen asiakaspalvelun merkityksen. Joitakin vuosia myöhemmin hän valmistui arvostetusta École Hôtelière de Lausannesta, ja sai ensimmäisen työpaikkansa Hotel Bellevue Palacesta Bernissä apulaisjohtajana.

Työskenneltyään jonkin aikaa Ramada International-hotelleissa Belgiassa, Ranskassa, Saksassa ja Ruotsissa, Ritter liittyi Rezidoriin Ruotsin ja Kuwaitin General Managerina. Hän jatkoi sen jälkeen Rezidor-uraansa Lähi-idän ja Kaukoidän Vice Presidenttinä ja sai lopulta nykyisen toimitusjohtaja-roolinsa vuonna 1989. Urasaavutuksiin kuuluu muun muassa sopimukset Carlsonin hotelliryhmän kanssa - Master Franchise-sopimus (vuonna 1994), sekä sopimus tuotemerkkien Country Inns&Suites, Park Inn ja Regentin kehityksestä Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa (vuonna 2002). Vuonna 2005 Ritter allekirjoitti maailmanlaajuisen lisenssisopimuksen muotitalo Missonin kanssa, ja 2006 hän oli vastuussa Rezidorin listauksesta Tukholman pörssiin. Kurt Ritter on myös palkittu eri titteleillä ja palkinnoilla, kuten "Corporate Hotelier of the World"-tittelillä vuonna 2002, "International Hotel Investment Forum Lifetime Achievement”-palkinnolla vuonna 2004", sekä "MKG Lifetime Achievement”-palkinnolla vuonna 2008. Hän on myös kunniatohtori Johnson & Wales-, Providence- (USA) ja Oxford Brookes (UK)-yliopistoissa.

Mitä seuraavaksi? "Olen edelleen keskittynyt tulonmuodostukseen sekä Rezidorin kannattavaan kasvuun kehitysmarkkinoilla kuten Venäjällä ja Afrikassa. Olimme edelläkävijöitä näillä markkinoilla ja olemme tänään suuri johtava kansainvälinen toimija – tämän aseman haluamme myös säilyttää, kehittää ja sen kautta laajentaa", kommentoi Ritter. "Maailmanlaajuisilla markkinoilla pyrimme myös globaalisti yhdensuuntaistamaan tuotemerkkimme Carlsonin kanssa", lisäsi Ritter.

Kurt Ritter on naimisissa Lara Ritterin kanssa ja asuu Brysselissä, Belgiassa. Hänellä on kolme aikuista lasta ja yksi tyttärentytär joka syntyi tammikuussa 2011.

Lisätiedot:

Christiane Reiter, Director Corporate Communication

+32 2 702 9331, christiane.reiter@rezidor.com

Renu Snehi, Director Corporate Communication

+32 2 702 9241, renu.snehi@rezidor.com

Tietoja yrityksestä Rezidor

Rezidor Hotel Group on yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliyrityksistä. Yrityssalkkuun kuuluu yli 400 toiminnassa ja kehitysvaiheessa olevaa hotellia (88.800 huonetta) yli 60 maassa.

Rezidorin tuotemerkit ovat Radisson Blu Hotellit & Resortit, Park Inn by Radisson ja Country Inns & Suites Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa, sekä Club Carlson bonusohjelma kanta-asiakkaille.

Rezidor kehittää ja ylläpitää myös uutta lifestyle-brändiä Hotel Missonia.