Seaside Hotellista tulee Radisson SAS

Sokotel Oy on ostanut Seasiden liiketoiminnot Seaside Hotellista tulee Radisson SAS Seaside Hotellin liiketoiminta siirtyy Radisson SAS -ketjulle Valion Eläkekassalta. Uudistuva hotelli toimii jatkossa osana bisnesmatkaajien suosiossa olevaa Radisson SAS -ketjua. Helsingin kuudenneksi suurimman Seaside Hotellin 364 huonetta lisäävät Radisson SASin huonekapasiteettia Helsingissä noin 40 prosenttia ja koko pääkaupunkiseudulla kolmanneksen. Aikaisemmin toimintaa harjoittaneen Merikampin Hotelli Oy:n henkilökunta siirtyy Sokotel Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Liiketoimintojen siirtyminen on osa Radisson SASin strategiaa keskittyä laadukkaisiin hotelleihin hyville liikepaikoille ja keskustan tuntumaan. Virallisesti liiketoiminnot siirtyvät sopimuksen mukaan Radisson SAS - ketjun haltuun lähiaikoina. "Seaside Hotelli on kooltaan suuri, sen sijainti erinomaisen lähellä keskustaa ja Ruoholahden yritysalueita ja hotelli on lisäksi hyväkuntoinen ja laadukas. Haluamme tarjota palvelua lähellä asiakkaitamme", Pirjo Ojanperä, Radisson SAS -ketjun Suomen maajohtaja, kertoo. "Radisson SAS laajentuu Suomessa jatkuvasti ja kauppa on osa kasvustrategiaamme." "Mielestämme Sokotel Oy ja Radisson SAS on luotettava ja vankka kumppani. Olemme hakeneet sopivaa yhteistyökumppania ja nyt toiminta käynnistyy Sokotelin kanssa", Valion Eläkekassan toimitusjohtaja Keijo Rautio kertoo. Uudistuva hotelli on Helsingin kuudenneksi suurin hotelli huonepaikoilla mitattuna. Lisäksi hotellissa on hyvät kokousmahdollisuudet kahdessatoista kokouskabinetissa. Hotelli palvelee Ruoholahdenrannassa mukavasti myös Kampin ja Ruoholahden yritysten lähellä. "Hotelli uudistuu Radisson SAS -ketjun palvelukonseptien mukaiseksi mahdollisimman pian. Hotellin kasvojen kohotuksen suunnittelu alkaa välittömästi ja toiminta aloitetaan Radisson SAS -brandin alla viivytyksettä. Asiakaspalvelun laatuun ja toiminnan kehittämiseen panostamme brandimme mukaisesti", Pirjo Ojanperä kertoo tulevista toimenpiteistä. Hotellin henkilökunta siirtyy Sokotel Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. "Meillä on seitsemän hotellia Suomessa ja näin ollen ketjumme tarjoaa urakehitysmahdollisuuksia työntekijöillemme muissakin hotelleissamme", Ojanperä jatkaa. Radisson SAS -ketjulla on myös parhaillaan käynnissä laaja hotellirakennushanke Tampereen keskustassa. Suunnitteilla on 23- kerroksinen hotellirakennus, johon tulee huoneita 316. Lisäksi Radisson SAS Royal -hotellin kokoustilat uudistetaan täysin ja samalla koko kokouskonsepti uudistuu. Radisson SAS on kansainvälisesti toimiva hotelliketju, joka on keskittynyt erityisesti liikematkustajien palvelemiseen. Suomessa ketjun liiketoiminnan omistaa S-ryhmään kuuluva Sokotel Oy, jonka toinen ketju on Sokos Hotels. Radisson SAS valittiin Suomen parhaaksi hotelliketjuksi jo toisena vuonna peräkkäin alan ammattilaisten keskuudessa Vuoden Valinta -kilpailussa. Radisson SASin pääkaupunkiseudun hotelleista Radisson SAS Royal Hotel, Radisson SAS Plaza Hotel, Radisson SAS Hesperia Hotel ja Radisson SAS Hotel (Espoo) ovat erityisesti suomalaisten ja kansainvälisten liikematkaajien suosiossa. Lisätietoja: Pirjo Ojanperä, Regional Director, Finland, Radisson SAS Hotels & Resorts, p. (0)9 4310 960 tai 050 388 3306 Lisätietoja myös www-sivuilta: www.radissonsas.com, www.seasidehotel.fi Radisson SAS Radisson SAS -ketju on maailmanlaajuinen hotelliketju, jolla on Suomessa 7 hotellia, joissa on yhteensä lähes 1800 huonetta. Kaikkien Radisson SAS -hotellien yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2001 oli Suomessa n. 61 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä tällä hetkellä noin 650. Radisson SAS -ketjun hotelleista nyt Seaside mukaan luettuna neljä on Helsingissä ja yksi Espoossa, Vaasassa ja Oulussa. Radisson SAS Hotels & Resorts - ketjuun kuuluu 114 toiminnassa olevaa ja 42 rakenteilla olevaa hotellia 37 maassa. Kuvamateriaalia voi tilata osoitteesta info@bnl.fi, puh. (09) 75151100. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/23/20021023BIT01200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/23/20021023BIT01200/wkr0002.pdf