• Raisio Oyj/

Beanit®-härkäpapusuikaleet ja Beanit®-härkäpapumuru 250 gramman pakkauksissa vedetään takaisin

Takaisinveto, tiedote 3.12.2021 kello 15.30

Raisio vetää takaisin Beanit®-härkäpapusuikaleet ja Beanit®-härkäpapumurut 250 gramman pakkauksissa. Takaisinvedon syynä on se, että yhdestä erästä on omavalvonnassa löytynyt Listeria monocytogenes –bakteeria eli listeriaa. Tutkimukset ja näytteet osoittavat, että listeria on tullut tuotteeseen pakkauslinjalta pakkaamisen yhteydessä, eikä se ole peräisin raaka-aineista. Tuotteiden ja kuluttajien turvallisuus on meille tärkeää, joten vaikka listeriaa on löytynyt yhdestä erästä, varotoimenpiteenä vedämme takaisin kaikki 250 gramman Beanit®-härkäpapusuikale- ja Beanit®-härkäpapumurutuotteet kaupoista, kuluttajilta ja tukuista.

Tuotteet tunnistaa siitä, että niiden viimeinen käyttöpäivä on pakkauksessa aikavälillä 14.12.2021-30.12.2021.

Tuotteiden tiedot:

KuluttajapakkauksenEAN-koodi
Beanit® Härkäpapusuikale, Valkosipuli & yrtit 250g 6430043010843
Beanit® Härkäpapusuikale, Lempeä sitruuna 250g 6430043010850
Beanit® Härkäpapumuru, Umami 250g 6430043011789
Beanit® Härkäpapumuru, maustamaton 250g 6430043012274
Beanit® Härkäpapusuikale, maustamaton 250g 6430043012298

Kauppoja on ohjeistettu poistamaan kyseisen erän tuotteet myynnistä välittömästi.

Elintarvikkeen kuumentaminen yli 72 asteeseen tuhoaa listerian, mutta emme kuitenkaan suosittele tuotteen käyttöä, vaan tuote tulee hävittää. Pahoittelemme tapahtunutta.

Tuotteen ostaneet voivat ottaa yhteyttä Raision kuluttajapalveluun. Yhteydenottolomake löytyy osoitteesta: https://www.raisio.com/ota-yhteytta/kuluttajapalvelu/

Tuotteen ostaneet voivat ottaa myös yhteyttä kuluttajapalveluun puhelimitse

• 0400 268 066 (pe 3.12. klo 16 saakka ja la 4.12. klo 10-15)
  • 02  4432 022 (pe 3.12. klo 16 saakka ja su 5.12. klo 10-15)