Benemilk Oy:n toimitusjohtajaksi Intellectual Venturesin FT Tim Londergan

Raisio Oyj   Pörssitiedote   25.6.2014 klo 15.00

BENEMILK OY:N TOIMITUSJOHTAJAKSI INTELLECTUAL VENTURESIN FT TIM LONDERGAN

Orgaanisen kemian tohtori (FT) Tim Londergan on nimitetty Benemilk Oy:n toimitusjohtajaksi 1.7.2014 alkaen. Näin Raisio ja Intellectual Ventures® (IV®) tehostavat Benemilk-keksintöön liittyvää liike- ja lisensiointitoimintaa.

Tim Londergan on viimeksi johtanut IV:n Invention Development Fund (IDF) -yksikön Portfolio Management -toimintoa, joka vastaa IDF:n globaaleista kaupallistamishankkeista ja niiden koordinoinnista, rakenteellisista linjauksista sekä kumppaniyhteistyöstä. Ennen uraansa IV:ssä Tim Londergan vastasi nanoteknologiaan keskittyneen Lumeran teknologioista ja markkinoinnista ja oli yksi yhtiön perustajista. Nykyisin yhtiö tunnetaan nimellä Gigoptix. Tim Londergan on suorittanut kemian perustutkinnon St. Bonaventuren yliopistossa ja väitellyt orgaanisen kemian tohtoriksi Etelä-Kalifornian yliopistossa.

Edward Jung, Intellectual Venturesin (IV) perustaja ja teknologiajohtaja, kommentoi Tim Londerganin nimitystä seuraavasti: ”IV:ssä työskentelee vahva joukko tieteen, liikkeenjohdon ja immateriaalioikeuksien asiantuntijoita ja Tim Londergan on tästä erinomainen esimerkki. Pyrimme luomaan kumppaneillemme lisäarvoa mm. asettamalla avainhenkilöitä uusien hankkeiden johtoon. Timin asiantuntemuksella on ratkaiseva merkitys rakennettaessa Benemilkin globaalia lisenssiliiketoimintaa.”

Raisio Oyj:n toimitusjohtaja ja Benemilk Oy:n hallituksen puheenjohtaja Matti Rihko sanoo: ”Jokaisen yhtiön, mutta erityisesti alkuvaiheessa olevan kasvuyhtiön, menestys riippuu sen henkilöresursseista. Tim on koulutuksensa, käytännön liiketoiminnan taustansa ja johtamistyylinsä puolesta paras mahdollinen henkilö Benemilk Oy:n toimitusjohtajaksi. Olen erittäin tyytyväinen Timin siirtymisestä Benemilkin vetäjäksi ja siitä, että hänen johdollaan voimme luoda kansainvälisen huippuorganisaation, joka lähtee rakentamaan Benemilkin kansainvälistämistä ja menestystä.”

Tim Londergan kertoo: “Uskon Benemilkin mahdollisuuksiin parantaa merkittävästi maitotalouden tuottavuutta maailmanlaajuisesti. Olen innokas aloittamaan yhteisyritys Benemilkin johdossa Intellectual Venturesin ja Raision tukemana.”

Vuonna 2000 perustettu Intellectual Ventures on maailman johtava innovaatioalan yhtiö. IV tekee yhteistyötä johtavien keksijöiden ja edelläkävijäyhtiöiden kanssa sekä tuo asiantuntemusta ja pääomaa keksimisprosessiin. IV:n missio on vahvistaa ja tehostaa innovaatiotaloutta maailmanlaajuisesti.

viestintä- ja IR-päällikkö

Lisätiedot:
Matti Rihko, Raisio Oyj:n toimitusjohtaja, p. 0400 830 727
Nicholas Gibson, johtaja, kansainvälinen markkinointi, Intellectual Ventures,
p. +1 8190 1509 2417, Gibson(at)intven.com

Raisio-konserni lyhyesti

Raisio Oyj on kansainvälinen, kasvipohjaisen ravinnon erityisosaaja. Raision toiminta on jaettu kahteen yksikköön: Brändeihin ja Raisioagroon. Konsernin päämarkkina-alueet ovat Suomi, Iso-Britannia, Tšekki, Venäjä, Ukraina, Puola, Viro ja Ruotsi. Raision osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli 558 miljoonaa euroa ja liiketulos 39 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa työskentelee noin 1 900 henkilöä. Raision tunnetuimmat brändit ovat Benecol, Honey Monster, Elovena, Sunnuntai, Nordic, Poppets ja Benemilk.

NASDAQ OMX
Keskeiset mediat