Benemilk-patentit hyväksytty ensimmäisenä Etelä-Afrikassa

Raisio Oyj, pörssitiedote 2.9.2015

BENEMILK-PATENTIT HYVÄKSYTTY ENSIMMÄISENÄ ETELÄ-AFRIKASSA

Etelä-Afrikassa on hyväksytty kolme alkuperäistä Benemilk-patenttia. Nämä myönnetyt Benemilk-patentit ovat ensimmäiset maailmassa. Muissa maissa Benemilk-patenttihakemuksiin liittyvät prosessit ovat edelleen käynnissä. Etelä-Afrikan patentointiprosessi on erillinen muihin maihin verrattuna. Tämä huomioiden Etelä-Afrikassa myönnetyt patentit eivät vielä indikoi muiden maiden patentointiprosessien lopputulosta.

Patentit koskevat naudanrehua sekä tiivisteitä ja suplementteja, joissa on paljon tyydyttyneitä rasvahappoja. Nämä rasvahapot mahdollistavat rehuhyötysuhteen paranemisen. Benemilk-rehujen sisältämät rasvahapot ovat hyödyllisiä maidon tuotannossa, sillä maitotuotos kasvaa ja maidon pitoisuudet paranevat. Patenttisuoja on myös Benemilk-rehua syövien lehmien tuottamalle maidolle.

Kaikkiaan Benemilk Oy:n salkussa on lähes 30 patenttihakemusta, mikä tekee siitä yhden maailman vahvimmista naudanrehujen patenttisalkuista. Tänä vuonna on tehty merkittävää kehitystyötä Benemilkiin liittyvän IPR:n laajentamiseksi ja vahvistamiseksi.

viestintä- ja IR-päällikkö

Lisätietoja: toimitusjohtaja Matti Rihko, puh. 0400 830 727

Raisio Oyj

Raisio on kansainvälinen kasvipohjaisen ravinnon erityisosaaja. Raision toiminnot on jaettu kahteen yksikköön: Brändit ja Raisioagro. Konsernin päämarkkina-alueet ovat Suomi, Iso-Britannia, Tšekki, Venäjä ja Puola. Kolesterolia alentavien Benecol-tuotteiden markkinat ovat maailmanlaajuiset. Raisio Oyj:n osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Raision liikevaihto vuonna 2014 oli 494 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa on noin 1800 henkilöä. Raision parhaiten tunnettuja brändejä ovat Benecol, Benemilk, Elovena, Honey Monster, Fox’s ja Poppets. Benemilk-rehut maidontuotantoon ja Benecol kolesterolin alentamiseen ovat Raision huippuinnovaatioita. Lisätietoja Raisiosta löytyy osoitteesta www.raisio.com