• Raisio Oyj/

Ehdotukset Raisio Oyj:n varsinaiselle yhtiökokoukselle 2021 hallituksen jäsenistä ja palkkioista

Raisio Oyj Pörssitiedote 11.2.2021

Raisio Oyj:n varsinainen yhtiökokous on suunniteltu pidettäväksi 13.4.2021. Raisio Oyj:n hallintoneuvosto esittää keskuudestaan asettamansa nimitystyöryhmän esitykseen perustuen yhtiön hallituksen kokoonpanosta ja palkkioista seuraavat ehdotukset. Ehdotukset sisällytetään  arviolta 2.3.2021 julkaistavaan yhtiökokouskutsuun.

Hallituksen jäsenten palkkioista päättäminen

Yhtiökokouksen päättymisestä alkavana toimikautena hallituksen puheenjohtajalle maksetaan palkkiona 5.000 euroa kuukaudessa ja jäsenille 2.500 euroa kuukaudessa. Tästä palkkiosta noin 20 % maksetaan luovuttamalla yhtiön hallussa olevia omia osakkeita ja noin 80 % rahana ja palkkiot suoritetaan kahtena yhtä suurena eränä toimikauden aikana siten, että 1. erä suoritetaan kesäkuun 15. päivänä ja 2. erä joulukuun 15. päivänä. Tämän lisäksi hallituksen puheenjohtajalle sekä hallituksen valiokuntien puheenjohtajille suoritetaan kokouspalkkiona 800 euroa kokoukselta sekä hallituksen jäsenille 400 euroa kokoukselta ja vastaavat palkkiot suoritetaan jäsenille myös hallituksen valiokuntien kokouksista. Kokouspalkkio suoritetaan rahana. Lisäksi suoritetaan kokouspäiviltä päivärahaa ja korvataan matkakulut yhtiön matkustussäännön mukaan.

Hallituksen jäsenten lukumäärästä päättäminen

Hallituksen jäsenmääräksi vahvistetaan viisi (5).

Hallituksen jäsenten valitseminen

Erovuorossa olevista hallituksen jäsenistä valitaan uudelleen hallituksen jäseniksi Erkki Haavisto, Leena Niemistö, Ann-Christine Sundell, Pekka Tennilä ja Arto Tiitinen, kaikki yhtiökokouksen päättymisestä alkavaksi toimikaudeksi. Hallituksen jäsenenä vuodesta 2017 ja puheenjohtajana vuodesta 2018 lähtien toiminut Ilkka Mäkelä on ilmoittanut, ettei hän ole enää käytettävissä hallituksen jäseniä valittaessa.

Ehdotetut henkilöt ovat listayhtiöiden hallinnointikoodin perusteella riippumattomia yhtiöstä ja sen merkittävistä osakkeenomistajista ja ovat antaneet suostumuksensa valintaan. Lisäksi he ovat ilmoittaneet, että tullessaan valituiksi, heidän tarkoituksenaan on valita keskuudestaan hallituksen puheenjohtajaksi Arto Tiitinen ja varapuheenjohtajaksi Ann-Christine Sundell. Lisätietoja hallitukseen valittaviksi ehdotetuista henkilöistä on yhtiön internetsivuilla.

Mika Saarinen, johtaja  rahoitus, sijoittajasuhteet ja viestintä
puh. 0400 726 808, communications@raisio.com

hallintoneuvoston puheenjohtaja Paavo Myllymäki
puh. 040 582 8261

Raisio on kansainvälinen pörssiyhtiö, joka keskittyy terveelliseen ja vastuullisesti tuotettuun ruokaan, elintarvikkeiden ainesosiin ja kalanrehuihin. Tunnettuja brändejämme ovat mm. Benecol®, Elovena®, Sunnuntai®, Torino® ja Benella®. Raision tuotteissa korostuvat hyvinvointi, terveellisyys, maku ja kestävä kehitys. Vahva osaamisemme ja into kehittää uutta varmistavat kannattavan kasvun. Vuonna 2020 konsernin liikevaihto oli 234 miljoonaa euroa ja liiketulos 28 miljoonaa euroa. Raisiolaisia on noin 350. Meidän ruokamme tekee hyvää Terveydelle, Sydämelle ja Maalle. Lisätietoja Raisiosta löytyy osoitteesta www.raisio.com.