Härkis® Jukolan viestin osuusisännäksi!

Mediatiedote 29.4.2024

Jukolan viestin tänä vuonna järjestävä Lakia-Jukola ja Härkis® ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Kilpailu järjestetään Kauhavalla 15.-16.6.2024 ja se on nimeltään Lakia-Jukola korostaen tapahtumapaikan pohjalaisia peltolakeuksia. Härkis tulee olemaan Jukolan viestin 4. osuuden osuusisäntä ja vahvasti läsnä alueen ruokatarjonnassa.

Härkis on kasviproteiinien kotimainen pioneeri ja tänäkin päivänä tunnetuin kasviproteiinibrändi Suomessa. Härkis edistää kasvipohjaista ruokaa viestimällä siitä ihan tavallisena arjen valintana. Brändin tavoitteena on tehdä kasvipohjaisesta ruoasta valtavirtaa ja viestiä, että tutuista kotimaisista raaka-aineista valmistetut tuotteet sopivat kaikille maailmankatsomuksesta tai ruokavalioista riippumatta.

Lakia-Jukolan pääravintolaan rakennetaan kasvisruokalinjasto, josta kilpailijat ja yleisö voivat ostaa maistuvaa kasvisruokaa.

Lakia-Jukolan pääsihteeri Pauli Mäkelä iloitsee yhteistyöstä.

"Hienoa saada “paikallinen” toimija osuusisännäksi. Härkis-tehdas sijaitsee Kauhavalla vain parin kilometrin päässä kisakeskuksesta. Lappajärven suunnasta kisoihin saapuvat vieraat ajavat Härkis-tehtaan ohi."

Härkis-tiimi selvitti yhteistyön kynnyksellä urheilijoiden kiinnostusta kasvipohjaiseen ruokaan ja vastauksista huokui positiivinen kiinnostus. Joka toinen vastaajista haluaisi syödä useammin kasvisruokaa. Urheilijoita mietitytti kuitenkin se, onko kasviproteiinissa tarpeeksi proteiinia urheilijan ruokavalioon.

"Huoli pois. Urheilijakin saa kasvisruokavaliosta kehittymisen kannalta tärkeät rakennusaineet, kun kasviproteiinilähteissä yhdistelee päivittäin esimerkiksi viljaa ja palkokasveja", vakuuttaa Härkiksen brändipäällikkö Anna-Maria Kinnunen.

Tämä on otettu huomioon myös kilpailijoille ja katsojille tarjolla olevassa Härkis® Tacopastassa, jossa proteiininlähteenä on kotimaisesta kaurasta valmistettu Kaurajauhis.

"Olemme todella iloisia, että Lakia-Jukolassa suositaan kestäviä ja paikallisia ruokavalintoja. Kun annoksen proteiininlähde valmistetaan kotimaisesta kaurasta kivenheiton päässä kilpailualueelta, ei tämän lyhyemmäksi kasviproteiinin pellolta pöytään -ketju voi juuri muuttua", iloitsee Kinnunen.

Pauli Mäkelä, Pääsihteeri, Lakia-Jukola, 044 047 3955
Anna-Maria Kinnunen, Härkis brändipäällikkö, 040 722 1478

Härkis® on Raision omistama tuotemerkki. Me Raisiolla teemme ruokaa suurella sydämellä, tarkoituksenamme tuoda terveyttä meille ja maapallolle. Luomme yhä parempia kasvipohjaisia ja sydänterveellisiä tuotteita, jotta terveellinen ja maapallon kantokyvyn mukainen syöminen on ilon asia. Vahvat brändimme, kuten Benecol®, Härkis® ja Elovena®, tekevät tavoitteistamme totta. Vastuullisuustyöllämme teemme vaikeat valinnat asiakkaidemme puolesta, jolloin Raision tuotteet voi valita huoletta. Terveellisen ruoan tekijöitämme on noin 350 seitsemässä maassa ja viemme tuotteitamme yli 40 markkinaan ympäri maailman. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2023 konsernin jatkuvien toimintojen vertailukelpoinen liikevaihto oli 219,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos 22,7 miljoonaa euroa. www.raisio.com