Kalanrehutehtaalla pölyräjähdys – ei loukkaantuneita

Tiedote 3.2.2023

Raisio-konserniin kuuluvan Raisioaqua Oy:n kalanrehutehtaalla tapahtui perjantaiaamulla 3.2.2023 pölyräjähdys. Räjähdyksessä ei loukkaantunut kukaan.

Pölyräjähdys tapahtui suunnitellun huoltotoimen yhteydessä. Pelastuslaitos sammutti palossa kytemään lähtenyttä raaka-ainesiiloa. Palo ei ollut vaarassa levitä, eikä siitä syntynyt vaaraa ihmisille.

Räjähdyksestä syntyi pieniä vaurioita kalanrehutehtaan yläosaan. Kalanrehutehdas jatkaa toimintaansa toisella linjoistaan.

Lisätiedot:
Virpi Aaltonen, johtaja, operaatiot, p. 050 594 4451

RAISIO OYJ​​​​​​​
Me Raisiolla teemme ruokaa suurella sydämellä, tarkoituksenamme tuoda terveyttä meille ja maapallolle. Luomme yhä parempia kasvipohjaisia ja sydänterveellisiä tuotteita, jotta terveellinen ja maapallon kantokyvyn mukainen syöminen on ilon asia. Vahvat brändimme, kuten Benecol®, Beanit®, Härkis® ja Elovena®, tekevät tavoitteistamme totta. Vastuullisuustyöllämme teemme vaikeat valinnat asiakkaidemme puolesta, jolloin Raision tuotteet voi valita huoletta. Terveellisen ruoan tekijöitämme on noin 380 seitsemässä maassa ja viemme tuotteitamme yli 40 markkinaan ympäri maailman. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2021 konsernin jatkuvien toimintojen vertailukelpoinen liikevaihto oli noin 200 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos noin 21 miljoonaa euroa. www.raisio.com