Pekka Kuusniemi jättää Raisio Oyj:n toimitusjohtajan tehtävät kesäkuussa

Raisio Oyj, pörssitiedote 14.2.2024 kello 9.00

Raisiota marraskuusta 2017 johtanut Pekka Kuusniemi on päättänyt jättää Raisio-konsernin. Hän jatkaa yhtiön toimitusjohtajana 15.6.2024 asti. Hallitus on käynnistänyt uuden toimitusjohtajan hakuprosessin.

Hallituksen puheenjohtaja Arto Tiitinen: ”Pekka Kuusniemi on toimitusjohtajakaudellaan rakentanut yhtiölle vankan, tarkoitukseen ja arvoihin perustuvan pohjan. Hän on johtanut yhtiötä menestyksekkäästi läpi pandemia-ajan, Venäjän hyökkäyssodan yhtiölle aiheuttamien haasteiden sekä saanut kannattavuuden palautettua kovasta inflaatiosta huolimatta. Toivotan hänelle parasta menestystä jatkoon!”

”Aika Raision johdossa on ollut hyvin mielenkiintoinen ja ajat erittäin haasteelliset. Nyt minun on oikea aika katsoa tulevaisuuden mahdollisuuksia, koska pystyn jättämään yhtiön vahvassa kunnossa ja valmiina kasvamaan. Kuluva tilikausi on itselleni jo seitsemästoista kansainvälisen teollisuusyrityksen johdossa ja olen hyvin luottavainen, että kokemukselleni on jatkossakin käyttöä. Kiitän hallitusta, johtoryhmää ja koko henkilöstöä lämpimästi sekä toivotan onnistumisia vastedeskin”, Pekka Kuusniemi sanoo.

Lisätiedot:

Arto Tiitinen, Raisio Oyj:n hallituksen puheenjohtaja, puh. 0400 566 875

Me Raisiolla teemme ruokaa suurella sydämellä, tarkoituksenamme tuoda terveyttä meille ja maapallolle. Luomme yhä parempia kasvipohjaisia ja sydänterveellisiä tuotteita, jotta terveellinen ja maapallon kantokyvyn mukainen syöminen on ilon asia. Vahvat brändimme, kuten Benecol®, Härkis® ja Elovena®, tekevät tavoitteistamme totta. Vastuullisuustyöllämme teemme vaikeat valinnat asiakkaidemme puolesta, jolloin Raision tuotteet voi valita huoletta. Terveellisen ruoan tekijöitämme on noin 350 seitsemässä maassa ja viemme tuotteitamme yli 40 markkinaan ympäri maailman. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2023 konsernin jatkuvien toimintojen vertailukelpoinen liikevaihto oli 219,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos 22,7 miljoonaa euroa. www.raisio.com