Raisio-konserni aloittaa yhteistoimintaneuvottelut

Raisio Oyj, pörssitiedote 16.8.2021 kello 14

Raisio Oyj kertoi 10.6.2021 antamassaan pörssitiedotteessa yhtiön päivitetystä strategiasta kaudelle 2022–2025. Raision strategia keskittyy kolmeen alueeseen: Benecol®-tuotteisiin ja kasvistanoliesteriratkaisuihin, kasvipohjaiseen ruokaan sekä kaurapohjaisiin kuluttajatuotteisiin ja kauraan teollisuuden raaka-aineena. Lisäksi Raisio kertoi 4.8.2021 antamassaan pörssitiedotteessa toimintatapojen muutoksesta sekä miten tavoitteena on madaltaa organisaatiota ja jakaa vastuuta entistä laajemmin.

Muutos vaatii uudelleenorganisoitumista ja toimintamallien muutosta, joten yhtiö aloittaa 23.8.2021 yhteistoimintaneuvottelut tuotannollisista ja taloudellisista sekä toiminnan uudelleenjärjestelyistä johtuvista syistä. Neuvottelut koskevat mahdollisia toimintojen ja työtehtävien uudelleenjärjestelyjä, yhdistämisiä tai lopettamisia perustuen uuteen toimintamalliin sekä lisäksi työvoiman sopeuttamista.

Mahdollisten työvoiman käyttöä vähentävien toimenpiteiden arvioidaan kohdistuvan enintään 20 työtehtävään. Yt-neuvottelut koskevat kaikkia toimihenkilöitä ja ylempiä toimihenkilöitä kaikissa Suomen konserniyhtiöissä sekä Raisioaqua Oy:n työntekijöitä. Muut työntekijät ovat neuvottelujen ulkopuolella. Kaikkiaan neuvottelut koskevat 234 tehtävää.

Yhteistoimintaneuvottelut pyritään saamaan päätökseen lokakuun 2021 aikana. Raision Suomen toiminnoissa työskenteli kesäkuun 2021 lopussa 335 henkilöä.

Toimitusjohtaja Pekka Kuusniemi, Raisio Oyj, p. 050 537 3883

Raisio Oyj
Me Raisiolla teemme ruokaa suurella sydämellä, tarkoituksenamme tuoda terveyttä meille ja maapallolle. Yrityksemme kasvu perustuu kolmeen painopistealueeseen: Benecol®-tuotteisiin ja kasvistanoliesteriratkaisuihin, kasvipohjaiseen ruokaan sekä kaurapohjaisiin kuluttajatuotteisiin ja kauraan teollisuuden raaka-aineena. Tunnettuja brändejämme ovat mm. Benecol®, Beanit®, Härkis®, Elovena®, Sunnuntai®, Torino® ja Benella®. Raision tuotteissa korostuvat hyvinvointi, terveellisyys, hyvä maku ja vastuullisuus. Raision arvot – rohkeus, reiluus ja innostus – ohjaavat meitä kohti tavoitteitamme. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2020 konsernin liikevaihto oli noin 234 miljoonaa euroa ja liiketulos noin 28 miljoonaa euroa. Raisio työllistää noin 400 henkilöä. www.raisio.com