Raisio Oyj: Ilmoitus omien osakkeiden luovutuksesta

Raisio Oyj                   Pörssitiedote 7.4.2020

ILMOITUS OMIEN OSAKKEIDEN LUOVUTUKSESTA

Raisio Oyj:n hallitus on 19.3.2020 hyväksynyt osakepalkkiojärjestelmästä 2017–2019 suoritettavat palkkiot sekä järjestelmästä osakkeina suoritettavan osuuden siirtämiseksi avainhenkilöille päättänyt toteuttaa suunnatun maksuttoman osakeannin yhtiökokouksen 19.3.2019 hallitukselle myöntämän valtuuden nojalla.

Raisio Oyj on luovuttanut (muu luovutus) 7.4.2020 yhtiön hallussa olevia vaihto-osakkeita (RAIVV) yhteensä 79.313 kappaletta osakepalkkiojärjestelmän piirissä oleville avainhenkilöille.

Oikeus osinkoon ja muut osakkeenomistajan oikeudet alkavat sinä päivänä, jona osakkeet on kirjattu avainhenkilön arvo-osuustilille.

Nyt ilmoitetun luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on 212.696 kanta-osaketta (RAIKV) ja 7.503.074 vaihto-osaketta (RAIVV).

Mika Saarinen
johtaja – rahoitus, sijoittajasuhteet ja viestintä
puh. 0400 726 808, communications@raisio.com

Raisio on kansainvälinen pörssiyhtiö, joka keskittyy terveelliseen ja vastuullisesti tuotettuun ruokaan, elintarvikkeiden ainesosiin ja kalanrehuihin. Tunnettuja brändejämme ovat mm. Benecol, Elovena, Sunnuntai, Torino ja Benella. Raision tuotteissa korostuvat hyvinvointi, terveellisyys, maku ja kestävä kehitys. Vahva osaamisemme ja into kehittää uutta varmistavat kannattavan kasvun. Vuonna 2019 konsernin liikevaihto oli 236 miljoonaa euroa ja liiketulos 27 miljoonaa euroa. Raisiolaisia on noin 320. Meidän ruokamme tekee hyvää Terveydelle, Sydämelle ja Maalle. Lisätietoja Raisiosta löytyy osoitteesta www.raisio.com.

Nasdaq