Raisio Oyj: Raisio jatkaa konsernin rakenteen uudistamista

Raisio Oyj, pörssitiedote 31.1.2018 klo 8.31

RAISIO JATKAA KONSERNIN RAKENTEEN UUDISTAMISTA

Raisio-konserni jatkaa strategiansa mukaisesti keskittymistä terveellisiin elintarvikkeisiin. Yhtiö myi makeisliiketoimintansa joulukuussa 2017 ja harkitsee  strategisena vaihtoehtona luopumista rehuliiketoiminnoistaan. Raisio yhdistää tähän asti erillisinä organisaatioina toimineet Benecol- ja Elintarvikkeet-liiketoiminnat yhdeksi yksiköksi, jonka nimeksi tulee Terveelliset elintarvikkeet. Lisäksi kevään 2018 aikana käynnistetään toimet konsernin juridisen yhtiörakenteen yksinkertaistamiseksi.

Raision toimitusjohtaja Pekka Kuusniemi sanoo: ”Raision orgaanisen kasvun varmistamiseksi siirrymme holding-tyyppisestä rakenteesta malliin, jossa kaikki resurssit suunnataan tukemaan Terveelliset elintarvikkeet -yksikön strategisia tavoitteita. Raisio hakee kasvua myös ydinliiketoimintaansa sopivilla yritysostoilla.”

Raision toimitusjohtaja Pekka Kuusniemi toimii oman toimensa ohella uuden Terveelliset elintarvikkeet -yksikön johtajana, kunnes liiketoiminnalle nimitetään uusi johtaja. Uusi Terveelliset elintarvikkeet -yksikkö on jaettu kolmeen maantieteelliseen alueeseen, jotka ovat Pohjois- ja Itä-Eurooppa, Länsi-Eurooppa ja muu maailma. Uusi organisaatiorakenne on voimassa 1.2.2018 alkaen.

Benecol-liiketoiminnasta vastaava johtaja Vincent Poujardieu päättää työnsä Raision palveluksessa ja konsernin johtoryhmän jäsenenä 31.1.2018.

Konsernin johtoryhmän jäseninä jatkavat toimitusjohtaja Pekka Kuusniemi, talousjohtaja Antti Elevuori, henkilöstöjohtaja Merja Lumme, lakiasiainjohtaja Sari Koivulehto-Mäkitalo, operaatioista vastaava johtaja Jukka Heinänen ja Raisioagrosta vastaava johtaja Perttu Eerola.

viestintä- ja IR-päällikkö

Toimitusjohtaja Pekka Kuusniemi, Raisio Oyj, p. 050 537 3883

Raisio-konserni on kansainvälinen hyvinvointiin ja kannattavaan kasvuun keskittyvä elintarvike- ja rehuyhtiö. Strategiamme ydin on kasvipohjaisissa, terveellisissä ja vastuullisissa brändituotteissa. Benecol on kolesterolin alentamisen edelläkävijä ja kansainvälinen menestystarina. Tunnettuja paikallisia brändejämme ovat Elovena, Nordic, Maituri-naudanrehu ja Baltic Blend -kalanrehut. Edistämme kestävää ruokaketjua sekä kehitämme hyvinvointia tukevia innovaatioita. Raisio Oyj:n osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2016 konsernin liikevaihto oli 436 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos 50,7 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 400 henkilöä. Lisätietoja Raisiosta löytyy osoitteesta www.raisio.com

Nasdaq