Raisio Oyj: Raisio mitätöi yhtiön hallussa olevia omia osakkeita

Raisio Oyj  Pörssitiedote 9.2.2022

Raisio mitätöi yhtiön hallussa olevia omia osakkeita

Raisio Oyj:n hallitus on päättänyt mitätöidä yhteensä 5.000.000 yhtiön hallussa olevaa omaa vaihto-osaketta sekä kaikki yhtiön hallussa olevat 212.696 kantaosaketta eli noin 3,16 % yhtiön osakkeiden lukumäärästä. Mitätöinnillä ei ole vaikutusta yhtiön osakepääomaan.

Mitätöinnin jälkeen Raisio Oyj:n kokonaisosakemäärä on 159.936.334, josta V-osakkeita on  129.232.406 ja K-osakkeita 30.703.928. Yhtiön osakkeiden tuottama äänimäärä on yhteensä 743.310.966 ja Raisio Oyj:n hallussa on edelleen 1.480.341 vaihto-osaketta.

Mitätöinti tulee voimaan, kun se on merkitty kaupparekisteriin.

Mika Saarinen

talousjohtaja, puh. 0400 726 808

Raisio Oyj
Me Raisiolla teemme ruokaa suurella sydämellä, tarkoituksenamme tuoda terveyttä meille ja maapallolle. Yrityksemme kasvu perustuu kolmeen painopistealueeseen: Benecol®-tuotteisiin ja kasvistanoliesteriratkaisuihin, kasvipohjaiseen ruokaan sekä kaurapohjaisiin kuluttajatuotteisiin ja kauraan teollisuuden raaka-aineena. Tunnettuja brändejämme ovat mm. Benecol®, Beanit®, Härkis®, Elovena®, Sunnuntai®, Torino® ja Benella®. Raision tuotteissa korostuvat hyvinvointi, terveellisyys, hyvä maku ja vastuullisuus. Raision arvot – rohkeus, reiluus ja innostus – ohjaavat meitä kohti tavoitteitamme. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2020 konsernin liikevaihto oli noin 234 miljoonaa euroa ja liiketulos noin 28 miljoonaa euroa. Raisio työllistää noin 380 henkilöä. www.raisio.com