Raisio Oyj: Raisio Oyj on päättänyt yhteistilillä olevien osakkeiden mitätöinnistä

Raisio Oyj  Pörssitiedote 19.1.2023

Raisio Oyj on päättänyt yhteistilillä olevien osakkeiden mitätöinnistä

Raisio Oyj:n 12.4.2022 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen päätöksellä oikeus yhteistilillä oleviin osakkeisiin ja niihin perustuviin oikeuksiin on osakeyhtiölain mukaisesti menetetty sellaisten osakkeiden osalta, joiden kirjaamista arvo-osuustilille ei ollut pätevästi vaadittu ennen yhtiökokouksen päätöstä asiassa 12.4.2022 klo 14 mennessä. Siltä osin kuin osakekirja oli kadonnut, osakkeita koskeva kirjaamisvaatimus on tullut esittää viimeistään edellä mainittuna määräaikana ja niitä koskevan jälkivaihtovaatimuksen tulla täydelliseksi 30.11.2022 klo 16 mennessä.

Raisio Oyj:n hallitus on päättänyt mitätöidä yhtiön yhteistilillä olevat 587 728 kantaosaketta ja 178 270 vaihto-osaketta, jotka ovat yllä mainitun yhtiökokouksen yhteistilillä olevien osakkeiden menettämistä koskevan päätöksen mukaisesti siirtyneet yhtiölle. Mitätöinnillä ei ole vaikutusta yhtiön osakepääomaan.

Mitätöinnin jälkeen Raisio Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä on 159 170 336, josta kantaosakkeita on 30 113 342 ja vaihto-osakkeita 129 056 994. Yhtiön osakkeiden tuottama äänimäärä on yhteensä 731 323 834 ja Raisio Oyj:n hallussa on edelleen 1 223 722 vaihto-osaketta.

Mitätöinti tulee voimaan, kun se on merkitty kaupparekisteriin.

Mika Saarinen

talousjohtaja, puh. 0400 726 808

Me Raisiolla teemme ruokaa suurella sydämellä, tarkoituksenamme tuoda terveyttä meille ja maapallolle. Luomme yhä parempia kasvipohjaisia ja sydänterveellisiä tuotteita, jotta terveellinen ja maapallon kantokyvyn mukainen syöminen on ilon asia. Vahvat brändimme, kuten Benecol®, Beanit®, Härkis® ja Elovena®, tekevät tavoitteistamme totta. Vastuullisuustyöllämme teemme vaikeat valinnat asiakkaidemme puolesta, jolloin Raision tuotteet voi valita huoletta. Terveellisen ruoan tekijöitämme on noin 380 seitsemässä maassa ja viemme tuotteitamme yli 40 markkinaan ympäri maailman. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2021 konsernin jatkuvien toimintojen vertailukelpoinen liikevaihto oli noin 200 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos noin 21 miljoonaa euroa. www.raisio.com

Nasdaq