Raisio Oyj: Raision makeisliiketoiminta siirtynyt Valeo Foodsille

Raisio Oyj, pörssitiedote 29.12.2017

RAISION MAKEISLIIKETOIMINTA SIIRTYNYT VALEO FOODSILLE

Raisio ilmoitti 22.12.2017 sopineensa makeisliiketoimintansa myynnistä Valeo Foods Limitedille 100 miljoonan euron velattomaan kauppahintaan. Ostajan suoritettua osakkeiden kauppahinnan, 77 miljoonaa euroa, ja muiden kaupan toteuttamisen edellytyksenä olleiden ehtojen tultua täytetyksi Raision makeisliiketoiminta on siirtynyt 29.12.2017 osaksi Valeo Foods Groupin liiketoimintaa.

Raision myymään makeisliiketoimintaan kuuluvat kuusi tuotantolaitosta Isossa-Britanniassa ja Tšekissä sekä brändit, joista tunnetuimpia ovat Poppets, Fox’s, XXX, Just ja Pedro. Raision myymä makeisliiketoiminta on myös vähittäiskaupan ja teollisuusasiakkaidensa merkittävä makeisvalmistaja. Tammi-syyskuussa 2017 Raision makeisliiketoiminnan liikevaihto oli 71,3 miljoonaa euroa ja liiketulos 6,4 miljoonaa euroa.

Liisi Tamminen
Viestinnän asiantuntija

Toimitusjohtaja Pekka Kuusniemi, Raisio Oyj, p. 050 537 3883
Talousjohtaja Antti Elevuori, Raisio Oyj, p. 040 560 4148