• Raisio Oyj/

Raisio Oyj: Vuosikatsaus, yritysvastuuraportti, selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä ja palkitsemisraportti julkaistu

Raisio Oyj, pörssitiedote 17.3.2022 kello 8.30

Raisio Oyj:n vuosikatsaus 2021 on julkaistu tänään. Vuosikatsaus sisältää tilinpäätöksen, konsernitilinpäätöksen, hallituksen toimintakertomuksen, tilintarkastuskertomuksen ja hallintoneuvoston lausunnon. Yhtiö on julkaissut tilikaudelta 2021 myös yritysvastuuraportin.

Vuosikatsaus, yritysvastuuraportti ja European Single Electronic Format (ESEF) -muotoinen tilinpäätös ovat tämän pörssitiedotteen liitteinä sekä saatavilla yhtiön verkkosivuilla https://www.raisio.com/sijoittajat/tiedotteet-ja-julkaisut/

Lisäksi Raisio Oyj on tänään julkaissut vuodelta 2021 selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportin. Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä ja palkitsemisraportti on laadittu listayhtiöiden hallinnointikoodin suositusten mukaisesti ja ne ovat tämän pörssitiedotteen liitteinä sekä saatavilla yhtiön verkkosivuilla https://www.raisio.com/sijoittajat/hallinnointi/selvitykset/

Mika Saarinen, talousjohtaja, p. 0400 726 808

Me Raisiolla teemme ruokaa suurella sydämellä, tarkoituksenamme tuoda terveyttä meille ja maapallolle. Yrityksemme kasvu perustuu kolmeen painopistealueeseen: Benecol®-tuotteisiin ja kasvistanoliesteriratkaisuihin, kasvipohjaiseen ruokaan sekä kaurapohjaisiin kuluttajatuotteisiin ja kauraan teollisuuden raaka-aineena. Tunnettuja brändejämme ovat mm. Benecol®, Beanit®, Härkis®, Elovena®, Sunnuntai®, Torino® ja Benella®. Raision tuotteissa korostuvat hyvinvointi, terveellisyys, hyvä maku ja vastuullisuus. Raision arvot – rohkeus, reiluus ja innostus – ohjaavat meitä kohti tavoitteitamme. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2021 konsernin liikevaihto oli noin 246 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos noin 22 miljoonaa euroa. Raisio työllistää noin 400 henkilöä. www.raisio.com