• Raisio Oyj/

Raisio Oyj: Vuosikatsaus ja yritysvastuuraportti 2023, selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportti julkaistu

Raisio Oyj, pörssitiedote 14.3.2024 kello 8.30

Raisio Oyj:n vuosikatsaus ja yritysvastuuraportti 2023 on julkaistu tänään. Katsaus sisältää tilinpäätöksen, konsernitilinpäätöksen, hallituksen toimintakertomuksen, tilintarkastuskertomuksen, hallintoneuvoston lausunnon ja yritysvastuuraportin.

Lisäksi Raisio Oyj on tänään julkaissut selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä ja palkitsemisraportin  vuodelta 2023 sekä Raisio Oyj:n palkitsemispolitiikan, jotka ovat tämän pörssitiedotteen liitteinä. Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä ja palkitsemisraportti ovat saatavilla yhtiön verkkosivuilla  https://www.raisio.com/sijoittajat/hallinnointi/selvitykset/ ja palkitsemispolitiikka löytyy samalta sivustolta: https://www.raisio.com/sijoittajat/hallinnointi/palkitseminen/. Palkitsemisraportti ja palkitsemispolitiikka esitetään vuoden 2024 varsinaiselle yhtiökokoukselle, joka tekee neuvoa-antavan päätöksen niiden hyväksymisestä.

Mika Saarinen, talousjohtaja, p. 0400 726 808

Liitteet:

Raision vuosikatsaus ja yritysvastuuraportti 2023
ESEF-muotoinen tilinpäätös
Raisio Oyj Palkitsemisraportti 2023
Raisio Oyj Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä 2023
Raisio Oyj Palkitsemispolitiikka 2024

Me Raisiolla teemme ruokaa suurella sydämellä, tarkoituksenamme tuoda terveyttä meille ja maapallolle. Luomme yhä parempia kasvipohjaisia ja sydänterveellisiä tuotteita, jotta terveellinen ja maapallon kantokyvyn mukainen syöminen on ilon asia. Vahvat brändimme, kuten Benecol®, Härkis® ja Elovena®, tekevät tavoitteistamme totta. Vastuullisuustyöllämme teemme vaikeat valinnat asiakkaidemme puolesta, jolloin Raision tuotteet voi valita huoletta. Terveellisen ruoan tekijöitämme on noin 350 seitsemässä maassa ja viemme tuotteitamme yli 40 markkinaan ympäri maailman. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2023 konsernin jatkuvien toimintojen vertailukelpoinen liikevaihto oli 219,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos 22,7 miljoonaa euroa. www.raisio.com