Raisio Oyj: Raisio Oyj:n omien osakkeiden mitätöinti merkitty kaupparekisteriin

Raisio Oyj Pörssitiedote 1.2.2023

Raisio Oyj:n omien osakkeiden mitätöinti merkitty kaupparekisteriin

Raisio Oyj:n omistukseen siirtyi varsinaisen yhtiökokouksen 12.4.2022 tekemän päätöksen perusteella yhteistilillä menettämisseuraamuksen alaiset 587 728 kantaosaketta ja 178 270 vaihto-osaketta. Raisio Oyj tiedotti 19.1.2023 hallituksen päätöksestä mitätöidä kyseiset osakkeet.

Osakkeiden mitätöinti on tänään merkitty kaupparekisteriin.

Rekisteröinnin jälkeen Raisio Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä on 159 170 336, josta kantaosakkeita on 30 113 342 ja vaihto-osakkeita 129 056 994. Raisio Oyj:n hallussa on edelleen 1 223 722 vaihto-osaketta ja 0 kantaosaketta.

Mika Saarinen

talousjohtaja, puh. 0400 726 808

Raisio Oyj
Me Raisiolla teemme ruokaa suurella sydämellä, tarkoituksenamme tuoda terveyttä meille ja maapallolle. Luomme yhä parempia kasvipohjaisia ja sydänterveellisiä tuotteita, jotta terveellinen ja maapallon kantokyvyn mukainen syöminen on ilon asia. Vahvat brändimme, kuten Benecol®, Beanit®, Härkis® ja Elovena®, tekevät tavoitteistamme totta. Vastuullisuustyöllämme teemme vaikeat valinnat asiakkaidemme puolesta, jolloin Raision tuotteet voi valita huoletta. Terveellisen ruoan tekijöitämme on noin 380 seitsemässä maassa ja viemme tuotteitamme yli 40 markkinaan ympäri maailman. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2021 konsernin jatkuvien toimintojen vertailukelpoinen liikevaihto oli noin 200 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos noin 21 miljoonaa euroa. www.raisio.com