Raision muunnetut osakkeet

Raisio Oyj  Pörssi-ilmoitus 13.11.2015

RAISION MUUNNETUT OSAKKEET

Raisio Oyj:n hallitus on 30.10.2015 pitämässään kokouksessa päättänyt muuntaa 21.256 kantaosaketta (sarja K) vaihto-osakkeiksi (sarja V). Päätös on tänään 13.11.2015 merkitty kaupparekisteriin. Kyseinen vaihto-osakkeiden lisäerä otetaan kaupankäynnin kohteeksi NASDAQ OMX Helsinki Oy:n arvopaperipörssissä 16.11.2015 alkaen.

Yhtiön kantaosakkeita on vuoden 2015 alusta lukien muunnettu vaihto-osakkeiksi yhteensä 630.360 kappaletta. Yhtiön liikkeeseen laskemien vaihto-osakkeiden määrä on nyt 132.408.113 kappaletta ja kantaosakkeiden määrä 32.740.917 kappaletta. Osakekanta tuottaa 787.226.453 ääntä.

Koska muuntaminen tapahtuu osakelajien kesken, ei se vaikuta yhtiön rekisteröityyn osakepääomaan, joka on edelleen 27.776.072 euroa ja jakaantuu 165.149.030 osakkeeseen.

Muunnetuilla vaihto-osakkeilla on yhtäläiset oikeudet aiemmin liikkeeseen laskettujen vaihto-osakkeiden kanssa, joten ne tuottavat oikeuden lähinnä seuraavaksi jaettavaan voittoon ja muut osakasoikeudet tästä päivästä lähtien.

Raisio Oyj

viestintä- ja IR-päällikkö

Raisio Oyj

Raisio on kansainvälinen kasvipohjaisen ravinnon erityisosaaja. Raision toiminnot on jaettu kahteen yksikköön: Brändit ja Raisioagro. Konsernin päämarkkina-alueet ovat Suomi, Iso-Britannia, Tšekki, Venäjä ja Puola. Kolesterolia alentavien Benecol-tuotteiden markkinat ovat maailmanlaajuiset. Raisio Oyj:n osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Raision liikevaihto vuonna 2014 oli 494 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa on noin 1700 henkilöä. Raision parhaiten tunnettuja brändejä ovat Benecol, Benemilk, Elovena, Honey Monster, Fox’s ja Poppets. Benemilk-rehut maidontuotantoon ja Benecol kolesterolin alentamiseen ovat Raision huippuinnovaatioita. Lisätietoja Raisiosta löytyy osoitteesta www.raisio.com