Raision muunnetut osakkeet

Raisio Oyj     Pörssi-ilmoitus 19.12.2012

RAISION MUUNNETUT OSAKKEET

Raisio Oyj:n hallitus on 4.12.2012 pitämässään kokouksessa päättänyt muuntaa 69 494 kantaosaketta (sarja K) vaihto-osakkeiksi (sarja V). Päätös on tänään 19.12.2012 merkitty kaupparekisteriin. Kyseinen vaihto-osakkeiden lisäerä otetaan kaupankäynnin kohteeksi NASDAQ OMX Helsinki Oy:n arvopaperipörssissä 20.12.2012 alkaen.

Yhtiön kantaosakkeita on vuoden 2012 alusta lukien muunnettu vaihto-osakkeiksi yhteensä 207 891 kappaletta. Yhtiön liikkeeseen laskemien vaihto-osakkeiden määrä on nyt 131 101 864 kappaletta ja kantaosakkeiden määrä 34 047 166 kappaletta. Osakekanta tuottaa 812 045 184 ääntä.

Koska muuntaminen tapahtuu osakelajien kesken, ei se vaikuta yhtiön rekisteröityyn osakepääomaan, joka on edelleen 27 776 072 euroa ja jakaantuu 165 149 030 osakkeeseen.

Muunnetuilla vaihto-osakkeilla on yhtäläiset oikeudet aiemmin liikkeeseen laskettujen vaihto-osakkeiden kanssa, joten ne tuottavat oikeuden lähinnä seuraavaksi jaettavaan voittoon ja muut osakasoikeudet tästä päivästä lähtien.

Rahoitustarkastus on päätöksellään 29.5.1998 myöntänyt yhtiölle poikkeusluvan listalleottoesitteen julkistamisesta silloin, kun kantaosakkeista muunnettu vaihto-osakkeiden lisäerä otetaan kaupankäynnin kohteeksi pörssissä.

Raisio Oyj

viestintä- ja IR-päällikkö

Raisio on kansainvälinen pörssiyhtiö, joka keskittyy terveelliseen ja vastuullisesti tuotettuun ruokaan, elintarvikkeiden ainesosiin ja kalanrehuihin. Tunnettuja brändejämme ovat mm. Benecol, Elovena, Sunnuntai, Torino ja Benella. Raision tuotteissa korostuvat hyvinvointi, terveellisyys, maku ja kestävä kehitys. Vahva osaamisemme ja into kehittää uutta varmistavat kannattavan kasvun. Vuonna 2019 konsernin liikevaihto oli 236 miljoonaa euroa ja liiketulos 27 miljoonaa euroa. Raisiolaisia on noin 320. Meidän ruokamme tekee hyvää Terveydelle, Sydämelle ja Maalle. Lisätietoja Raisiosta löytyy osoitteesta www.raisio.com.