Raision osakepohjainen kannustinjärjestelmä 2020 - 2022

Raisio Oyj, Pörssitiedote 12.12.2019

RAISION OSAKEPOHJAINEN KANNUSTINJÄRJESTELMÄ 2020 - 2022

Raisio Oyj:n hallitus on 12.12.2019 päättänyt konsernin avainhenkilöiden osakepohjaisesta kannustinjärjestelmästä periodille 2020 - 2022. Uuden osakepalkkiojärjestelmän ansaintajakso alkaa 1.1.2020 ja päättyy 31.12.2022. Järjestelmän mahdollinen palkkio ansaintajaksolta 2020 - 2022 perustuu yhtiön osakkeen kokonaistuottoon (TSR).

Palkkiot ansaintajaksolta 2020 - 2022 maksetaan vuonna 2023 osittain yhtiön vaihto-osakkeina ja osittain rahana. Rahaosuudella pyritään kattamaan palkkiosta avainhenkilölle aiheutuvia veroja ja veroluontoisia maksuja. Mikäli avainhenkilön työ- tai toimisuhde päättyy ennen palkkion maksamista, palkkiota ei pääsääntöisesti makseta.

Osakepalkkiojärjestelmän kohderyhmään kuuluu noin 20 henkilöä. Ansaintajakson 2020 - 2022 perusteella maksettavat palkkiot vastaavat yhteensä enintään 1.000.000 Raisio Oyj:n vaihto-osakkeen arvoa sisältäen myös rahana maksettavan osuuden.

Hallitus suosittaa, että järjestelmän kohderyhmään kuuluvat avainhenkilöt omistaisivat merkittävän osan kaikista järjestelmän perusteella saamistaan osakkeista niin kauan, kunnes heidän osakeomistustensa arvo vastaa heidän puolen vuoden bruttopalkkaansa.

Nyt päätetty järjestelmä periodille 2020 - 2022 on järjestyksessä kahdeksas hallituksen helmikuussa 2013 hyväksymän pitkäaikaisen kannustinjärjestelmän perusteella. Järjestelmän tarkoituksena on yhdistää omistajien ja avainhenkilöiden tavoitteet yhtiön arvon nostamiseksi sekä sitouttaa avainhenkilöt yhtiöön ja tarjota heille kilpailukykyinen yhtiön osakkeiden arvonkehitykseen ja ansaintaan perustuva palkkiojärjestelmä. Hallitus päättää vuosittain mahdollisen uuden ansaintajakson alkamisesta ja pituudesta sekä ansaintajakson ansaintakriteereistä ja niille asetettavista tavoitteista.

sijoittajasuhdejohtaja Mika Saarinen p. 040 072 6808, communications@raisio.com

Raisio on kansainvälinen yhtiö, joka keskittyy terveelliseen ja vastuullisesti tuotettuun ruokaan. Tunnettuja brändejämme ovat mm. Benecol, Elovena, Nalle ja Sunnuntai. Raision tuotteissa korostuvat hyvinvointi, terveellisyys, maku ja kestävä kehitys. Vahva osaamisemme ja into kehittää uutta varmistavat kannattavan kasvun. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2018 konsernin jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 228 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos 26 miljoonaa euroa. Meidän ruokamme tekee hyvää Terveydelle, Sydämelle ja Maalle. Lisätietoja Raisiosta löytyy osoitteesta www.raisio.com.

Nasdaq
Keskeinen media