Raision uutuustuotteet

Raisio Oyj Lehdistötiedote 16.3.2012

LISÄÄ MAISTUVIA JA TERVEELLISIA NORDIC-UUTUUKSIA

Raisio lanseerasi vuoden alussa uuden Nordic Milkfreedom -tuoteperheen, joka tarjoaa tuotteita kaikille omasta hyvinvoinnistaan  ja vastuullisuudesta kiinnostuneille kuluttajille. Kaikki Nordic tuotteet ovat täysin kasvipohjaisia, maidottomia ja laktoosittomia ja ne valmistetaan Suomessa.

Nordic Ruoka Maustamaton 15 % ja Nordic Ruoka Sipuli 15 % ovat molemmat kotimaisesta kaurasta sekä rypsiöljystä valmistettuja kasvirasvasekoitteita joita käytetään maitopohjaisen ruokakerman tapaan ruoanlaitossa. Tuotteet ovat helppokäyttöisiä, ne sopivat hyvin monipuoliseen ruoanlaittoon ja tekevät ateriasta maukkaan ja täyteläisen. Ruoka Maustamaton 15 % soveltuu sekä ruoanlaittoon että leivontaan. Ruoka Sipuli 15 % on markkinoiden ensimmäinen maustettu maidoton ruokakerma ja se antaa pehmeän maun sipulista ja purjosta. Molemmat tuotteet ovat pakattu 2 dl pakkauksiin ja ne säilyvät huoneenlämmössä.

Lisätietoja: Suvi Rantanen, markkinointipäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni,

UUTUUKSIA PROVENA-TUOTEPERHEESEEN

Provena Gluteeniton Suklaamuffinssimix Suklaapaloilla on herkullinen uutuus, joka sisältää 20 % puhdasta kauraa ja 10 % suklaapaloja. Kaura tekee tuotteen mausta ja rakenteesta ainutlaatuisen muihin gluteenittomiin tuotteisiin verrattuna. Muffinssitaikina valmistuu hetkessä, sillä jauhoseokseen lisätään vain munia ja öljyä ja sekoitetaan. Tuote on maidoton ja laktoositon ja pakkauskoko on 300 g.

Provena Gluteeniton Pikapuuro Vadelma on annospakattu kaurapuuro, joka sisältää runsaasti kauran luonnollista kuitua beetaglukaania. Beetaglukaani auttaa hallitsemaan kolesterolia ja tekee hyvää vatsalle ja koko suolistolle. Annospussista puuro valmistuu helposti ja nopeasti. Lisää vain kiehuva vesi ja sekoita! Pakkauskoko on 200 g (5x40 g).

ELOVENA-PIKAPUURO PÄIVÄN JOKAISEEN HETKEEN

Elovena Hetki annospakatut pikapuurot uudistuvat 1.4.2012 alkaen. Tutut suosikkimaut saavat uuden raikkaan ulkoasun ja lisäksi tuoteperheeseen tulee uusia mainioita makuja. Tuotteet on jaettu erilaisiin hetkiin, jolloin löydät helposti sopivan puuron jokaiseen tarpeeseen. Aamuhetki–pikapuurot ovat pitkäkestoista energiaa antavia, perinteisiä hedelmäisiä ja marjaisia makuvaihtoehtoja. Lounashetki–pikapuurot puolestaan ruokaisampia variantteja, joissa maku tulee mm. juureksista ja siemenistä. Herkkuhetki–pikapuurot sopivat tilanteeseen, jossa mieli tekee jotain hyvää ja terveellistä. Puhtihetki–pikapuuroissa on enemmän proteiinia ja niistä saa juuri sitä energiaa, jota kaipaa vaikka ennen treeniä.

Elovena Hetki annospakattu pikapuuro Luumu uudistuu. Tuote sopii jatkossa myös omenalle allergisille, sillä luumun kaveriksi tuotteeseen on lisätty omenan sijaan rusinaa. Aamuhetkeen sopiva Rusina-Luumu tekee hyvää vatsan toiminnalle. Annoskoko 35 g ja pakkauksessa 6 annospussia.

Uusi maku Aamuhetki–pikapuuroihin on Luomu Kaura, joka on kevyesti suolalla maustettu luomupikapuuro, ja jossa hiutalekoko on hieman isompi. Annoskoko 35 g ja pakkauksessa 6 annospussia.

Kun mieli tekee jotakin hyvää ja terveellistä, valinta on uusi Herkkuhetkeen sopiva Elovena Hetki Rusina-Karamelli. Kauran kuiduista saa pitkäkestoista energiaa ja makeanhimo talttuu rusinan ja siirappimaisen karamellin yhdistelmällä. Annoskoko 35 g ja pakkauksessa 6 annospussia.

Ravitsevan lounashetken saa näppärästi ja nopeasti uudesta Elovena Hetki Pellava-Porkkana-Aprikoosi annospakatusta pikapuurosta. Siinä on vähemmän makeutta mutta enemmän rakennetta ja purtavuutta. Annoskoko on 50 g ja pakkauksessa 4 annospussia.

Uutta ovat myös itse annosteltavat maustetut pikapuurohiutaleet, joita on kaksi makuvaihtoehtoa: Vadelma ja Vaniljainen Omena.  Annoskoon jokainen voi valita oman makunsa ja nälkänsä mukaan ja isommasta kotelosta riittää reilummallekin porukalle. Puuro valmistuu hetkessä lisäämällä kuumaa vettä hiutaleiden päälle. Pakkauskoko 630 g, joka on noin 18 annosta.

Pakkauskoko 2,5 dl, laktoositon, maidoton, kasvipohjainen.

Lisätietoja: Annika Suominen, markkinointipäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni,
p. 040 8615 801, sähköposti: annika.suominen(at)raisio.com, www.elovena.fi

ELOVENA VÄLIPALAJUOMIEN TUOTEPERHE LAAJENEE

Elovena Välipalajuoma Hedelmäpirtelö on raikas uutuusjuoma, jossa yhdistyvät  hyvän välipalan ominaisuudet: proteiinia sekä runsaasti kuitua. Välipalajuoma täyttää vatsan ja antaa pitkäkestoista energiaa.  Elovena Välipalajuoma Hedelmäpirtelön pehmeän hedelmäisen maun tuovat  päärynä, appelsiini ja passionhedelmä, joita tuotteessa on yhteensä 25 %.

Elovena Välipalajuoma Hedelmäpirtelö sopii erinomaisesti liikkuville, ikääntyville sekä kaikille hyvinvoinnistaan huolehtiville.  Sen sisältämä proteiini vahvistaa lihaksia osana terveellistä ja monipuolista ruokavaliota. D-vitamiini ja kalsium ovat hyväksi luustolle.

Pakkauskoko 2,5 dl, laktoositon, maidoton, kasvipohjainen.

KUVAT

Kaikkien Raision uutuustuotteiden pakkauskuvat löytyvät materiaalipankista osoitteesta http://raisio.materials.fi

Kuvapankkiin liittyvissä asioissa voit ottaa yhteyttä Kristiina Kytöviitaan, p. 044 781 8900, sähköposti: kristiina.kytoviita(at)raisio.com