Raision uutuustuotteet

Raisio Oyj     Lehdistötiedote 16.9.2011

RAISION UUTUUSTUOTTEET SYKSY 2011

HONEY MONSTER ON NYT TÄÄLLÄ!

Raisio aamiais- ja välipalatuotteiden asiantuntijana haluaa tarjota monenlaisia vaihtoehtoja suomalaisen kuluttajan tarpeisiin. Honey Monster on uusi, hauska brändi, jonka alle lanseerataan monipuolinen valikoima herkuttelutarpeeseen vastaavia tuotteita.

Honey Monster Sugar Puffs –murot ovat herkullisia, hunajalla ja ruskealla sokerilla hennosti kuorrutettuja vehnänjyviä. Murot maistuvat kaikenikäisille, ja perheen nuorimpia ilahduttaa pakkauksissa esiintyvä hauska hahmo. Pakkauskoko 375g.

Honey Monster Cereal Choco Bar –patukat on pakattu yhdeksän patukan pakkauksiin. Ne ovat hyvänmakuisia kaurasta ja vehnästä valmistettuja viljapatukoita herkullisten maitosuklaahippusten kera. Pakkauskoko 198g (9 x 22g).

Lisätietoja: Okku Kalliokoski, tuotepäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni,
p. 040 869 6077, sähköposti: okku.kalliokoski(at)raisio.com, www.honeymonster.fi

ELOVENA KAURAHIUTALEET NYT MYÖS LUOMUNA

Perinteiset Elovena Kaurahiutaleet saavat rinnalleen luomuversion. Elovena Luomu Kaurahiutaleet valmistetaan kotimaisesta täysjyväkaurasta, joka sisältää runsaasti hyvää tekevää kuitua. Hiutaleiden keittoaika on noin 10 minuuttia ja pakkauskoko 900 g.

Lisätietoja: Pauliina Raiko, tuotepäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni,
p. 050 385 99 40, sähköposti: pauliina.raiko(at)raisio.com, www.elovena.fi

ELOVENA VÄLIPALAJUOMAN KAUSIMAKU VAIHTUU

Elovena Välipalajuoman kausimaku vaihtuu. Uusi kausimaku Samettinen Suklaa on herkullisen täyteläinen suklaajuoma. Se sisältää kauran luonnollista kuitua beetaglukaania, ja siihen on lisätty D-vitamiinia ja kalsiumia. Juoma sopii nautittavaksi kylmänä tai lämmitettynä. Pakkauskoko 2,5dl.

p. 040 869 6077, sähköposti: okku.kalliokoski(at)raisio.com, www.elovena.fi

PROVENA TUOTEPERHE UUDISTUU

Provena puhdas kaura on kasvatettu, käsitelty ja pakattu täysin erillään gluteenia sisältävistä viljoista. Tarkasti kontrolloitu tuotantoketju varmistaa, että Provena kauratuotteet ovat gluteenittomia ja siten myös keliaakikoille turvallisia.

Provena-tuotteet uudistuvat syksystä 2011 alkaen. Pakkausten ulkonäkö muuttuu kansainväliseksi ja gluteenittomuudesta viestitään entistä selkeämmin. Provena Isot Kaurahiutaleet, Aprikoosi Pikapuuro ja Täysjyväkaurajauho löytyvät edelleen kauppojen hyllyltä, vain pakkausten ulkonäkö muuttuu.

Tuoteperheeseen tulee kolme uutta tuotetta: Kaurainen Jauhoseos (1 kg), Kauraleipäseos (1 kg) ja Kauramysli (600 g). Provena Kaurainen Jauhoseos on uudenlainen gluteeniton ja runsaskuituinen jauhoseos, joka sopii sekä makeaan että suolaiseen leivontaan. Provena Kauraleipäseoksesta voi leipoa muhkeita leipiä, viljaisia sämpylöitä tai vaikka suolaisia muffinsseja. Jauhoseosten sisältämä kaura tuo leivonnaisiin makua ja rakennetta. Nyt on helppo leipoa gluteenittomia leivonnaisia, jotka maistuvat kaikille. Provena Kauramysli sisältää kaurahiutaleiden ohella mehevää omenaa, makeita taateleita, rusinoita ja mukavasti rouskuvia auringonkukansiemeniä. Herkullinen ja runsaskuituinen mysli sopii mainiosti esim. jogurtin kanssa nautittavaksi.

Lisätietoja: Anna Peuravaara, tuotepäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni,
p. 040 828 64 86, sähköposti: anna.peuravaara(at)raisio.com, www.provena.fi

NALLE ANNOSPAKATTUJA PUUROJA PIKKULAPSILLE JA VAUVOILLE

Lapsiperheille tutut, kotimaiset Nalle-hiutaleet ovat olleet markkinoilla jo 40 vuotta. Nyt Nalle on saanut rinnalleen pienokaisen. Pikkulapsille ja vauvoille tarkoitetut Nalle-tuotteet löytyvät lastenruokahyllystä. Nalle annospakatut kaurapuurot on haluttu pitää mahdollisimman luonnollisina ja yksinkertaisina. Tuotteiden pääraaka-aine, kotimainen täysjyväkaura on erinomaista ravintoa myös pienille lapsille. Kauran sisältämä kuitu edistää vatsan toimintaa ja pitää nälän loitolla. Täysjyväkaura sisältää monipuolisesti vitamiineja ja kivennäisaineita, joten niitä ei ole haluttu erikseen näihin puuroihin lisätä. 12 kk ikäisille tarkoitetuissa Nalle-puuroissa on kolme makuvaihtoehtoa: Maustamaton (12 x 30 g), Vadelma (6 x 35 g) ja Mansikka-banaani (6 x 35 g). Marjojen makua on pyöristetty ripauksella sokeria huolehtien kuitenkin siitä, että lopputuotteen kokonaissokeripitoisuus jää alhaiseksi. 8 kk ikäisille tarkoitettuja Nalle-puuroja on kaksi vaihtoehtoa: Maustamaton (12 x 20 g) ja Luumu (6 x 25 g). Mietojen makujen ansiosta Nalle puurot ovat pienellekin syöjälle mieluisia. Annospakkaus on helppo käyttää ja kätevä ottaa menoon mukaan. Puurot ovat maidottomia ja laktoosittomia.

p. 040 828 64 86, sähköposti: anna.peuravaara(at)raisio.com, www.lastennalle.fi

NALLE KUITUPUUROSEOS

Nalle Kuitupuuroseoksessa yhdistyvät täysjyväkauran, täysjyvärukiin ja pellavansiementen hyvää tekevät ominaisuudet. Erityisen runsaasti kuitua sisältävä puuro on tuhtia syötävää, joka pitää nälän loitolla pitkään ja saa vatsan toimimaan. Yhdestä annoksesta Nalle Kuitupuuroseosta saa peräti 44 % päivän kuitutarpeesta. Kannattaa kokeilla myös viilin tai jogurtin päällä ja sämpylätaikinan kuitulisänä. Pakkauskoko 600 g.

p. 050 385 99 40, sähköposti: pauliina.raiko(at)raisio.com

SUNNUNTAI TUOTEPERHEESEEN LUOMUJAUHO

Suomen suosituin jauho, Sunnuntai Erikoisvehnäjauho, on saatavana nyt myös luomuversiona. Sunnuntai Luomu Erikoisvehnäjauho (2 kg) sopii karkeusasteensa ja leivontaominaisuuksiensa ansiosta hyvin kaikkeen leivontaan. Tuote löytyy kauppojen hyllyltä marraskuusta alkaen.

p. 040 828 64 86, sähköposti: anna.peuravaara(at)raisio.com, www.sunnuntai.fi

KUVAT

Kaikkien Raision uutuustuotteiden pakkauskuvat löytyvät materiaalipankista osoitteesta http://raisio.materials.fi
Kuvapankkiin liittyvissä asioissa voit ottaa yhteyttä Kristiina Kytöviitaan, p. 044 781 8900, sähköposti: kristiina.kytoviita(at)raisio.com