Raision uutuustuotteet talvi 2012

Raisio Oyj    Lehdistötiedote 9.1.2012

RAISION UUTUUSTUOTTEET TALVI 2012

PAREMPI MAKU SUUHUN – MAISTUVAT JA TERVEELLISET NORDIC-UUTUUDET

Raisio lanseeraa vuoden alussa uuden Nordic Milkfreedom -tuoteperheen, joka tarjoaa tuotteita kaikille omasta hyvinvoinnistaan ja vastuullisuudesta kiinnostuneille kuluttajille. Kaikki Nordic Milkfreedom -tuotteet ovat täysin kasviperäisiä, maidottomia ja laktoosittomia ja ne valmistetaan Suomessa.

Jogurtin tapaan käytettävät Nordic Soygurtit sopivat aamupalalle, välipalaksi tai vaikka illan päätteeksi. Ne ovat ihanan pehmeitä, täyteläisiä ja raikkaita. Soijapohjaisina ne sisältävät reilusti proteiinia ja hyvää pehmeää rasvaa. Makuvariantteja on neljä: Nordic Soygurt Mustikka ja Nordic Soygurt Vanilja isomassa pakkauksessa (0,75 l) sekä Nordic Soygurt Trooppiset hedelmät ja Nordic Soygurt Naturell annospikareissa (2x150 g). Mustikka Soygurtin pakkauksessa on hiilijalanjäljestä ja ilmastovaikutuksista kertova CO2e-merkki, joka antaa tietoa vastuullisten valintojen pohjaksi.

Kaura- ja Soijajuomia saa jatkossa myös kätevissä annospakkauksissa. Nordic Kaurajuoma maustamaton ja Nordic Soijajuoma maustamaton on pakattu 2 dl:n pillillä varustettuun pakkaukseen. Maidottomiin ja kasviperäisiin juomiin on lisätty kalsiumia ja D-vitamiinia.

Lisätietoja: Emilia Taxell, apulaistuotepäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni, p. 044 782 1322, sähköposti: emilia.taxell(at)raisio.com, www.nordicmilkfreedom.com (avautuu 1.2.)

UUTUUKSIA PROVENA-TUOTEPERHEESEEN

Provena Gluteeniton Suklaamuffinssimix Suklaapaloilla on herkullinen uutuus, joka sisältää 20 % puhdasta kauraa ja 10 % suklaapaloja. Kaura tekee tuotteen mausta ja rakenteesta ainutlaatuisen muihin gluteenittomiin tuotteisiin verrattuna. Muffinssitaikina valmistuu hetkessä, jauhoseokseen lisätään vain munia ja öljyä ja sekoitetaan. Tuote on maidoton ja laktoositon. Pakkauskoko on 300 g.

Provena Gluteeniton Pikapuuro Vadelma on annospakattu kaurapuuro, joka sisältää kauran luonnollista kuitua beetaglukaania. Beetaglukaani auttaa hallitsemaan kolesterolia ja tekee hyvää vatsalle. Annospussista puuro valmistuu helposti ja nopeasti. Lisää vain kiehuva vesi ja sekoita! Pakkauksessa on viisi annospussia (5x40 g = 200 g).

Lisätietoja: Anna Peuravaara, tuotepäällikkö, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni, p. 040 828 6486, sähköposti: anna.peuravaara(at)raisio.com, www.provena.fi

TORINOLLE MAISTUVIA UUTUUKSIA

Maukas, terveellinen ja monikäyttöinen vaihtoehto riisille on Torino Kolmen Viljan Helmi. Tuote on valmistettu kotimaisesta vehnästä, ohrasta ja rukiista. Lisäkkeeksi, salaatteihin, pata- ja vuokaruokiin ja piirakoiden täytteeksi soveltuva Kolmen Viljan Helmi on runsaskuituinen (11 %) ja sille on myönnetty Sydänmerkki. Tuotteen keittoaika on 20-25 minuuttia. Kolmen Viljan Helmi on pakattu ikkunalliseen 600 g koteloon.

Perinteinen Torino Makaroni on saanut rinnalleen luomuversion. Torino Luomu Makaroni valmistetaan kotimaisesta luomuvehnäjauhosta. Se on perusmakaroni, joka soveltuu kaikkiin pastaruokiin, erityisesti vuoka- ja pataruokiin. Makaronin keittoaika on noin 10 minuuttia ja se on pakattu 400 g pussiin.

Lisätietoja: Tuula Laukkanen, tuoteasiantuntija, Elintarvikeyksikkö, Raisio-konserni, p 0500 223 878, sähköposti: tuula.laukkanen(at)raisio.com, www.torino.fi

KUVAT

Kaikkien Raision uutuustuotteiden pakkauskuvat löytyvät materiaalipankista osoitteesta http://raisio.materials.fi

Kuvapankkiin liittyvissä asioissa voit ottaa yhteyttä Kristiina Kytöviitaan, p. 044 781 8900, sähköposti: kristiina.kytoviita(at)raisio.com

KULUTTAJAPALVELU

Raision kuluttajapalvelun asiantuntijat ovat apunanne tuotteisiimme liittyvissä kysymyksissä, p. (02) 443 2022 (arkisin klo 9-14), sähköposti: kuluttajapalvelu(at)raisio.com.