Sisäpiiritieto: Raisio Oyj:n toimitusjohtajaksi Pasi Flinkman

Raisio Oyj, pörssitiedote, sisäpiiritieto 15.3.2024 kello 8.30

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Flinkman aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Hän siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.

Raision hallituksen puheenjohtaja Arto Tiitinen: ”Pasi Flinkmanilla on vahva kokemus toimialasta, ja hän on hankkinut myös kansainvälistä kokemusta työskentelemällä Kiinassa, Alankomaissa ja Baltiassa. Flinkman tuo Raisioon merkittävää osaamista, ja hän on luonut kasvua, kehittänyt tiimiään sekä tehnyt vankkaa tulosta. Raisiolla on hyvät omistajat sekä henkilöstö ja perustat kunnossa tulevaan kasvuun. Hänen yksi tärkeimmistä tehtävistään Raisiossa tulee olemaan liiketoiminnan kasvattaminen. Olen vakuuttunut siitä, että Pasilla on kaikki edellytykset viedä Raisiota eteenpäin. Samalla haluan kiittää Pekka Kuusniemeä sitoutuneesta Raision eteen tehdystä työstä.”

"Raisio on kiehtova yhdistelmä juuria syvällä suomalaisessa pellossa, hienoa uudistumiskykyä sekä vahvaa osaamista. Raisio on osoittanut rohkeutta tehdä suuria investointeja, laajentua kansainvälisesti sekä innovoida ennakkoluulottomasti. Odotankin innolla pääseväni mukaan hienoon tiimiin", tuleva toimitusjohtaja Pasi Flinkman toteaa.

Raisio tiedotti 14.2.2024, että Raisiota marraskuusta 2017 johtanut Pekka Kuusniemi on päättänyt jättää Raisio-konsernin ja jatkaa yhtiön toimitusjohtajana 15.6.2024 asti.

Raisio Oyj

hallituksen puheenjohtaja Arto Tiitinen p. 040 056 6875

Tiedotteen liitteet: Pasi Flinkmanin ansioluettelo ja valokuva.

Me Raisiolla teemme ruokaa suurella sydämellä, tarkoituksenamme tuoda terveyttä meille ja maapallolle. Luomme yhä parempia kasvipohjaisia ja sydänterveellisiä tuotteita, jotta terveellinen ja maapallon kantokyvyn mukainen syöminen on ilon asia. Vahvat brändimme, kuten Benecol®, Härkis® ja Elovena®, tekevät tavoitteistamme totta. Vastuullisuustyöllämme teemme vaikeat valinnat asiakkaidemme puolesta, jolloin Raision tuotteet voi valita huoletta. Terveellisen ruoan tekijöitämme on noin 350 seitsemässä maassa ja viemme tuotteitamme yli 40 markkinaan ympäri maailman. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2023 konsernin jatkuvien toimintojen vertailukelpoinen liikevaihto oli 219,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos 22,7 miljoonaa euroa. www.raisio.com