Tieto ja tahto teoiksi – ekologisista ruokavalinnoista arkipäivää

WWF Suomi ja Raisio-konserni järjestävät 17.1.2011 klo 12:15-16:15 seminaarin, jossa pohditaan miten ekologisista ruokavalinnoista tehtäisiin suomalaisten arkipäivää. Suora nettilähetys seminaarista on kaikille avoin, ja katsottavissa netissä myös jälkikäteen.

Suomalaisista 35 % on kiinnostunut toimimaan ympäristön hyväksi ruokavalintojensa kautta. Mutta miten tiedosta ja tahdosta tulisi arkipäivän tekoja? Seminaarissa Suomen parhaat asiantuntijat taustoittavat ja esittävät ratkaisuja kuluttajien arkipäivän ekologisten ruokavalintojen ristipaineen helpottamiseksi.

Ympäristöministeri Ville Niinistö avaa seminaarin aiheella ”Voiko valtio ohjata kuluttajien ruokavalintoja ekologisemmiksi ja miten?”. Seminaarin muina puhujina nähdään WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohweder, Raisio-konsernin tutkimus- ja kehityspäällikkö Mira Povelainen, Kuluttajatutkimuskeskuksen tutkimusprofessori Eva Heiskanen, EkoCentrian hankepäällikkö Irma Kärkkäinen, Raisio-konsernin elintarvikeyksikön markkinointipäällikkö Annika Suominen.

Seminaarin päättävän paneelin puhetta johtaa Raisio-konsernin toimitusjohtaja Matti Rihko, panelisteina Citymarket-kauppias Hannu Aaltonen, Kodin Kuvalehden päätoimittaja Minna McGill, WWF Suomen ohjelmapäällikkö Jussi Nikula, Ravintola Olon keittiömestari Pekka Terävä, kansanedustaja Anne-Mari Virolainen, ja Irma Kärkkäinen.

Tieto ja tahto teoiksi – kuluttajien ekologisista ruokavalinnoista arkipäivää
Seminaarin kotisivu ja agenda: http://bit.ly/tietojatahto
Webcasting (aukeaa 17.1.): http://bit.ly/ekoarkiruokawebcast
Twitter: #ekoarkiruoka, järjestäjien puolesta twiittaa @RaisioOyj