PUUSEPÄNTEOLLISUUDELLE YHTEINEN JÄRJESTÖ

Puusepänteollisuuden pk-sektoria edustava Puuteollisuusyrittäjät ry ja alan suurimpia yrityksiä edustava Puutuoteteollisuus ry ovat allekirjoittaneet 9.5.2006 järjestöjen yhdistämistä koskevan aiesopimuksen. Näin syntyvän uuden liiton nimeksi tulee Puuteknologia ry. 1.1.2007 toimintansa aloittavassa Puuteknologia ry:ssä tulee olemaan noin 500 puuteollisuusyritystä, joiden yhteenlaskettu liikevaihto on yli 900 miljoonaa euroa. Yritysten palveluksessa on noin 9000 työntekijää. Uusi järjestö tulee hoitamaan puutuoteteollisuutta edustavien yritysten elinkeinotoimintaan liittyvää edunvalvontaa. Se tarjoaa jäsenilleen laajat neuvonta-, koulutus- ja tiedotuspalvelut. Puuteknologia ry:n jäsenyritykset valmistavat laajasti rakentamiseen ja sisustamiseen liittyviä puutuotteita valmistaloista ja puurakenteista oviin, ikkunoihin, portaisiin, huonekaluihin ja erilaisiin kiintokalusteisiin asti. Lisätietoja: puheenjohtaja Markku Hautanen, Puutuoteteollisuus ry, p. 0500 602 489 puheenjohtaja Risto Heikkilä, Puuteollisuusyrittäjät ry, p. 050 511 3277