Pikatie luotettavaan rakennustietoon FinnBuild-messuilla

Rakennustiedon messuesityksissä ja -osastolla 6f98 on useita digitaalisia palveluita ensiesittelyssä. Osastollamme on myös ajankohtaisimmat rakennusalan kirjat. Rakennustietosäätiö RTS:n yliasiamies Matti Rautiola puhuu päälavalla aiheenaan ”Rakennusalan tiedon digitaalisaatio lisää rakentamisen laatua ja tehokkuutta” keskiviikkona 13.10. klo 13.30-14.00.

Katso muut messuesityksemme ja seminaarimme liitteestä. Uutuuksiin ja esityksiimme voi tutustua myös messusivustollamme http://uutta.rakennustieto.fi.

RT tietoväylä kokoaa luotettavan tiedon ja työvälineet

RT tietoväylä tarjoaa luotettavaa tietoa rakentamisen ja kiinteistönpidon käytännön työhön. Uusi käyttöliittymä avaa kortistot ja muun tietosisältömme käyttöön uudella tavalla. Käyttäjä voi rakentaa oman työpöytänsä ja jakaa sisältöä projektiryhmälle.

Olemme mukana paneelikeskustelussa, jossa on aiheena ”Uudet RT-kortit helpottamaan hygieenisen sisäympäristön suunnittelua ja rakentamista”.

Uusi RT-kustannuslaskenta linkittyy suoraan RT-kortistoon

RT-kustannuslaskenta on uusi työkalu rakennuskustannusten laskentaan. Se tarjoaa käyttöön kattavan rakennekirjaston sekä päivittyvät Ratun työ- ja materiaalimenekkitiedot. Ainutlaatuisena ominaisuutena on mahdollisuus saada suorat linkit RT- ja Ratu-kortistoon sekä RT tuotetietoon.

KorjausRYL helpottaa korjaushankkeiden tilaamista, suunnittelua ja rakentamista

Odotettu KorjausRYL-sarja tulee selkeyttämään ja yhtenäistämään korjausrakentamisen laatuvaatimukset. Ensimmäisenä ilmestyvä Esiselvitykset ja purkaminen antaa laatuvaatimukset hankkeen alussa tehtäville kuntotutkimuksille ja -arvioille sekä purkamiselle.

Tuotetiedot ja -dokumentit hallintaan rakennushankkeissa

RT urakoitsijan tuotetieto -sovelluksella hallitaan hankkeen tuotetiedot ja -dokumentit sekä laaditaan Rakennuksen tuoteseloste ™, joka kertoo tilaajalle mistä talot on tehty.

RTS rakennushankkeen ympäristöluokitus – ympäristötietoiseen rakentamiseen

Rakennustietosäätiö RTS julkaisee uuden ympäristölaadun ohjauksen työvälineen ja sertifiointijärjestelmän.
RT-hankeohjaustyökalun avulla ohjataan rakennushankkeen toteutusta ottamaan ympäristönäkökohdat huomioon. RTS rakennushankkeen ympäristöluokitus -sertifikaatti kertoo, että hankkeessa on noudatettu hyvää ja kestävää rakennustapaa.

M1-luokitus 20 vuotta!

M1-luokitus on toiminut puhtaamman sisäilman puolesta jo 20 vuotta. M1-luokiteltujen rakennusmateriaalien ja ilmanvaihtotuotteiden käyttö edistää hyvää sisäilman laatua.

Rakennustieto Oy on Rakennustietosäätiö RTS sr:n omistama, rakennusalan johtava tietotalo. Tuotamme ja myymme tietopalveluja rakennussuunnittelun, rakennuttamisen, rakentamisen ja kiinteistöjen ylläpidon tarpeisiin. Tunnettuja tietotuotteitamme ovat RT-, LVI-, Ratu-, KH- ja Infra-kortistot ammattilaisille, sekä näihin kiinteästi liittyvät RYLit, rakentamisen yleiset laatuvaatimukset. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Kuopiossa, Tallinnassa ja Pietarissa. Lisätietoja www.rakennustieto.fi.

Pikafaktat

Rakennustieto esittelee useita uusia digitaalisia palveluita FinnBuild 2016 -messuilla.