Rakennustieto Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi Laura Apilo

Edellisen toimitusjohtajan eläköityessä Rakennustieto Oy:n toimitusjohtajaksi on valittu DI, tekn.tri Laura Apilo. Hän aloittaa tehtävässä 1.8.2020.

Apilo on tehnyt merkittävimmän osan työurastaan Teknologian tutkimuskeskus VTT:llä aluksi tutkijana, sitten tutkimuslaitoksen eri organisaatioyksiköiden johtotehtävissä sekä vuosina 2010-2018 VTT:n tytäryhtiön VTT Expert Services Oy:n toimitusjohtajana. Toimitusjohtajana liki kymmenen vuoden ajan hän on vastannut kokonaisvaltaisesti yhtiön liiketoiminnasta, sen strategisesta suunnittelusta, taloudellisesta kannattavuudesta ja yhteistyöstä asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa.

Apilo näkee Rakennustiedon vahvana vaikuttajana kira-toimialan kehityssuuntaan. Hänestä on tärkeää reagoida ennakoivasti niihin muutoksiin ja trendeihin, jotka muuttavat rakennusalan toimintaympäristöä sekä vaikuttavat asiakkaidemme liiketoiminnassa.

Apilo uskoo digitalisaation hyödyntämisessä olevan ison mahdollisuuden asiakkaidemme liiketoiminnan tuottavuuden parantamisessa.
– Haluamme palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin ja kehittää palveluitamme ennakoivasti niin, että ne vastaavat toimintaympäristömme alati muuttuviin tarpeisiin, hän kertoo.

Markku Hedman
Yliasiamies
markku.hedman@rakennustieto.fi
p. 040 702 4884

Rakennustieto edistää hyvää kaavoitus-, rakennus- ja kiinteistönpitotapaa tuottamalla, kehittämällä ja tarjoamalla yleisesti hyväksyttyä, puolueetonta ja ajantasaista tietoa kaikille alan toimijoille. Tuotteemme kattavat laajasti koko rakentamisen elinkaaren suunnittelusta ylläpitoon asti. Tunnetuin tuotteistamme, RT-kortisto, on palvellut rakennusalan ammattilaisia jo lähes 80 vuoden ajan. Rakennustieto-yhteisö muodostuu Rakennustietosäätiö RTS:stä ja Rakennustieto Oy:stä. Lisätietoja rt.rakennustieto.fi.