Rakentajain kalenteri 2016 - Sata vuotta Suomea rakentamassa

Ensimmäinen Rakentajain kalenteri vuodelle 1917 ilmestyi syksyllä 1916. Siitä lähtien kalenteri on ilmestynyt vuosittain katkeamatta - myös sotavuosina. Vuoden 2016 Rakentajain kalenteri on siis järjestyksessään 100. vuosikerta!

Rakentajain kalenteri on monikäyttöinen, vuosittain päivittyvä käsikirja. Se kertoo alan tapahtumista, nostaa esille tärkeitä ajankohtaisia aiheita sekä antaa perustietoja työhön ja opiskeluun. Käyttäjätutkimuksen mukaan sitä käyttävät eniten insinöörit, rakennusmestarit ja arkkitehdit. Vuoden 2016 ajankohtaisten artikkeleiden teemana on 100 vuotta Suomea rakentamassa.

Vuoden 2016 Rakentajain kalenteri sisältää aikaisemmin julkaisemattomia artikkeleita ja näköispainoksia kirjoissa vuosina 1917–1990 ilmestyneistä artikkeleista. Näköispainoksia on joko kommentoitu lyhyesti tai niiden perusteella on kirjoitettu kokonaan uusia artikkeleita. Artikkeleissa joko verrataan asioita tämän päivän tilanteeseen tai kerrotaan asioiden kehityksestä.

Lisämateriaali:

Artikkeliluettelo

Video: ”Rakentajain kalenteri – 100 vuotta Suomea rakentamassa”.

Rakentajain kalenterin päätoimittajan Anssi Koskenvesan Blogi: ”Rakentajain kalenteri – sata vuotta tietotaitoa”.

Taustatietoa Rakentajain kalenterin historiasta.

Rakentajain kalenteri 2016

Rakennustieto (toim.)
Julkaisijat: Rakennusmestarit ja -insinöörit AMK RKL ry, Rakennustietosäätiö RTS
Kustantaja: Rakennustieto Oy, 2015
773 s.

Lehdistökappaleet ja lisätiedot: Satu Laine, Rakennustieto Oy,
satu.laine@rakennustieto.fi, puh. 040 581 0138

Kuvia kalenterista löytyy: http://rakennustieto.materiaalipankki.fi hakusanalla ”2016”.

Pikafaktat

Rakentajain kalenterin lehdistötilaisuus ja juhlaseminaari 26.11.2015 klo 11-14, Rakennustieto Oy, Malminkatu 16 A, 00100 Helsinki.