Toimiva kylpyhuone koko perheelle remontoimalla

Haaveiletko kylpyhuoneesta, jossa sujuu sekä peseytyminen että perheen vaatehuolto? Vai onko kylpyhuoneen oltava ennen kaikkea esteetön ja turvallinen kaikille perheen jäsenille pienimmistä seniori-ikäisiin. Mitä on erityisesti otettava huomioon jo remonttia suunniteltaessa?

Kylpyhuoneen remontti -oppaan asiantuntijat auttavat sinua toteuttamaan toiveesi antamalla yksityiskohtaisia ja havainnollisia ohjeita suunnitteluun, korjaamiseen ja remontin teettämiseen.

Kylpyhuoneen lattia ja seinät joutuvat alttiiksi vedelle ja kosteudelle. Kylpyhuoneremontin onnistumiselle onkin ratkaisevaa oikein tehty vedeneristys. Vedeneristyksen lisäksi olennaista on myös tehokas tilasuunnittelu. Tilasuunnittelulla varmistutaan siitä, että kylpyhuone on toimiva ja että kaikki tarpeelliset kalusteet ja varusteet mahtuvat tilaan. Kirjassa perehdytään näiden perustietojen lisäksi myös asukasta koskeviin asunto-osakeyhtiölain mukaisiin oikeuksiin ja velvollisuuksiin.

Kirja perustuu alan asiantuntijoiden artikkeleihin ja RT-ohjekortteihin. Kirjaan valitut RT-ohjekortit sisältävät yksityiskohtaista tietoa kylpyhuoneen kalusteista ja varusteista, niiden tilantarpeesta, vedeneristyksestä, lattiakaivosta ja laatoituksista. Kirjan lopussa on sopimusten tekoa helpottavat rakennusalan töitä koskevat kuluttajasopimusehdot ja malli sopimuksen laatimiseksi.

Kylpyhuoneen remontti
Rakennustieto Oy, 2014
5., uudistettu painos
ISBN 978-952-267-062-5
112 s., 32 € (sis. alv)

Lisätiedot ja lehdistökappaleet: Satu Laine, satu.laine@rakennustieto.fi, puh. 040 581 0138

Kirja on saatavilla Rakennustiedon verkkokaupasta www.rakennustietokauppa.fi
tai RT kirjakaupoista: Helsinki, Runeberginkatu 5, puh. 0207 476 366
Kuopio, Kauppakatu 40-42, puh. 0207 476 494

Kannen kuva löytyy materiaalipankistamme rakennustieto.materiaalipankki.fi hakusanalla kylpyhuoneen remontti.

Rakennustieto Oy on Rakennustietosäätiö RTS:n omistama, rakennusalan johtava tietotalo. Tuotamme ja myymme tietopalveluja rakennussuunnittelun, rakennuttamisen, rakentamisen ja kiinteistöjen ylläpidon tarpeisiin. Tunnettuja tietotuotteitamme ovat RT-, LVI-, Ratu-, KH- ja Infra Net -tietopalvelut ammattilaisille, sekä näihin kiinteästi liittyvät RYLit, rakentamisen yleiset laatuvaatimukset. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Kuopiossa, Tallinnassa ja Pietarissa. Lisätietoja www.rakennustieto.fi.