Uusi e-lehti jakaa tietoa kestävästä rakentamisesta

Maaliskuusta alkaen ilmestyy uusi kestävään rakentamiseen ja rakennettuun ympäristöön keskittyvä sähköinen lehti, Loikka. Lehti tarjoaa inspiraatioita, oppeja ja oivalluksia sekä haastaa rakennus- ja kiinteistöalaa edistämään kestävien toimintatapojen käyttöä.

Kestävään rakentamiseen keskittyvän Loikan ensimmäinen numero julkistetaan 13.3.2018. Lehden aihepiiri kattaa koko rakennetun ympäristön ja sen elinkaaren. Lehteä julkaisee Rakennustieto, läheisenä yhteistyökumppaninaan Green Buildingin Council Finland.

– Juttujen teemoja voivat olla esimerkiksi kestävien käytäntöjen ja kiinteistöjen ympäristöluokitusten edistäminen, energia- ja ympäristötehokkuus, maankäytön suunnittelu ja kaupunkien uudistaminen, rakentaminen, kiinteistöjen ylläpito, käyttö ja korjausrakentaminen, kertoo Loikan päätoimittaja Jukka Lyytinen Rakennustiedosta.

Loikka on puolueeton, ja sen jutut pohjautuvat faktoihin ja tutkimustietoon.

– Tavoittelemme lehden lukijoiksi päättäjiä, julkista sektoria ja kaikkia kestävästä rakentamisesta kiinnostuneita. Lehdessä on hyödyllistä asiaa esimerkiksi kiinteistöjen omistajille ja käyttäjille, kiinteistöliiketoimintaa harjoittaville tahoille, rakennuttajille, suunnittelijoille ja rakentajille, Lyytinen jatkaa.

Lyytisen mukaan tavoitteena on tehdä hyvää journalismia ja sitä kautta lukijoille laadukasta ja mielenkiintoista luettavaa. Läheisenä yhteistyökumppanina lehden teossa toimii Green Buildingin Council Finland.

– Loikka on suunnattu tulevaisuuden tekijöille, jotka ovat kiinnostuneita kestävyyden edistämisestä rakennetussa ympäristössä. Lehden sisältö avaa sellaisia rakentamisen ja rakennetun ympäristön uudistamisen toimintatapoja, jotka vastaavat parhaalla mahdollisella tavalla käyttäjiensä tuleviin tarpeisiin ja kestävän kehityksen vaatimuksiin. Green Building Councilin on tästä syystä hyvin luontevaa olla mukana Loikassa, sanoo Green Building Councilin toimitusjohtaja Mikko Nousiainen.

Vuonna 2018 Loikka ilmestyy kaksi kertaa. Lehti on vapaasti ja veloituksetta luettavissa Rakennustiedon ja Green Building Councilin verkkosivuilla. Lehden lukemiseen ei vaadita käyttäjätunnuksia. Lehteen on varattavissa ilmoituksia.

Lisätiedot:

Jukka Lyytinen, päätoimittaja & liiketoimintajohtaja, Rakennustieto