Euroopan markkinoiden ohuin ja kevein taskutietokone

NEC Computers Internationalin uusi taskutietokone Euroopan markkinoiden ohuin ja kevein taskutietokone NEC Computers International toi hiljattain päättyneillä CeBIT 2002 - messuilla markkinoille uuden pienikokoisen taskutietokoneen. Mallin virrankulutus on vähäistä ja sillä on hyvät laajennettavuus- ja liitettävyysmahdollisuudet. Taskutietokoneessa hyödynnetään NEC Corporationin vankkaa matkaviestintäalan osaamista ja mallillaan NEC CI vahvistaa asemaansa taskutietokoneiden valmistajana. Kuluttajia Packard Bell -tuotemerkillä ja yrityksiä NEC-tuotemerkillä palveleva NEC Internationalin (NEC Cl) taskutietokone on Euroopan markkinoiden kevein ja ohuin taskutietokone. Se sisältää uuden Microsoft® Pocket PC 2002 -ohjelmiston. Vain 146 grammaa painava uusi kämmentietokone on kuluttajien saatavilla Packard Bell PocketGear 2060 -tuotenimellä ja ammattikäyttöön NEC MobilePro 300E -tuotenimellä. NEC Computers Internationalin taskutietokonealustan edut Sekä Packard Bell PocketGear 2060 että NEC MobilePro 300E perustuvat samaan taskutietokonealustaan (Universal Pocket PC Platform), joka tarjoaa sekä yksityis- että yrityskäyttäjiä miellyttävän yhteisten ominaisuuksien valikoiman. Ergonomiset etu- ja sivuosan käyttöpainikkeet parantavat käytettävyyttä. Molemmat mallit ovat kevyempiä kuin muut markkinoilla olevat taskutietokonemallit. 3,5 tuuman näyttö sekä 65 000 värin resoluutio (320 x 240) takaavat hyvän luettavuuden kaikissa valaistusolosuhteissa. Malleissa on tehokas Intel StrongARM -prosessori ja 64 Megan RAM-muisti, jonka ansiosta akun käyttöaika latausten välillä on jopa yli 8 tuntia (käyttötavasta riippuen). Laitteessa on sisäänrakennettu vara-akku, joten laitteet soveltuvat käytettäväksi erinomaisesti liikkuvuutta vaativissa tilanteissa. Laajennettavuuden suhteen Packard Bell PocketGear 2060 ja NEC MobilePro 300E on varustettu sisäänrakennetulla SD-laajennuskorttipaikalla ja niihin voidaan asentaa lisävarusteena toimitettavat Rocketeer-moduulit, joihin on mahdollista asentaa CompactFlash II E- ja PCMCIA-kortit. Tämän ansiosta laitteisiin on helppo lisätä ylimääräistä tallennuskapasiteettia tai tiedonsiirtolaitteita kuten modeemeja, langaton lähiverkko tai Bluetooth-moduuleja. Rocketeer-moduuliin kuuluu myös toinen akku, joka takaa laitteen itsenäisemmän toiminnan. Packard Bell PocketGear 2060 ja NEC MobilePro 300E on pakattu täyteen kannettavien laitteiden uusimpia ominaisuuksia, joihin kuuluvat infrapunaportti, sisäänrakennettu mikrofoni ja kaiuttimet sekä kuulokeliitäntä. Niissä on Microsoftin uusi Pocket PC 2002 -käyttöjärjestelmä ja -ohjelmisto. Packard Bell PocketGear 2060 ja NEC MobilePro 300E on varustettu myös USB- tai sarjaliitäntäyksiköllä, jossa akku voidaan ladata ja jonka avulla laite voidaan synkronoida PC:n kanssa. Laitteet voidaan kiinnittää liitäntäyksikköön Rocketeer-moduulia irrottamatta. Yksikössä on myös paikka toisen akun lataamista varten. Packard Bell PocketGear 2060 on uusin jäsen mobiilien kuluttajaratkaisujen tuoteperheeseen PocketGear 2060 liittyy Packard Bellin nykyisten mobiilien kuluttajaratkaisujen tuoteperheeseen. Tällä hetkellä Packard Bell on kehittämässä strategisten kumppaniensa kanssa tuotteistettuja ratkaisuja, jotka saattavat vastaisuudessa sisältää sellaisia lisäominaisuuksia, kuten Bluetooth- ja GPRS-yhteys sekä ohjelmistopaketteja. NEC MobilePro 300E tekee yrityksistä entistä mobiilimpia MobilePro 300E liittyy kannettavien NEC Versa -sylimikrojen palkittuun tuoteperheeseen ja vahvistaa NEC CI's valmiuksia vastata kaikkiin yritysten tietokonetarpeisiin, myös erittäin mobiileissa ympäristöissä. MobilePro 300E on ihanteellinen taskutietokonealusta suurille yrityksille yrityskohtaisten sovellusten käyttöön, kun taas pienet ja keskisuuret yritykset arvostavat sitä, miten MobilePro 300E lisää tuottavuutta tuomalla suositut Microsoft-yrityssovellukset myös mobiilikäyttäjille. Jälleenmyyntitietoja Packard Bell PocketGear 2060:tä myyvät Packard Bellin jälleenmyyjät, joita Suomessa ovat Gigantti ja OnOff. MobilePro 300E on saatavilla NEC- suoramyyntikanavien ja sen valikoitujen VAR-verkoston kautta (Value Added Resellers). Molemmat mallit ovat saatavilla Suomessa toukokuusta 2002 alkaen. Hinnat alkaen 792 E. Lisätietodot: Emmanuelle Bureau du Colombier, p.+ 33 155 23 75 29, s- posti emmanuelle.bureau-du-colombier@nec-computers.com Lähettäjä/tiedote sähköisenä: AC-tiedotus Oy Ab/Johanna Vähäsaari, viestintäkonsultti, p. 09-69628120, s-posti johanna.vahasaari@actiedotus.fi NEC Computers International on Euroopan johtava kotitietokoneiden valmistaja. NEC Computers International kehittää, valmistaa ja markkinoi pöytä- että kannettavia tietokoneita, palvelimia sekä internet sovelluksia. Yrityksen palveluksessa on 3000 henkeä ympäri maailmaa. Pohjoismaissa NEC CI:n tuotteiden markkinoinnista vastaa NEC Computers Norden A/S, jonka pääkonttori sijaitsee Oslossa. Packard Bell on NEC Computers Internationalin kuluttajille suunnattu tavaramerkki. Suomessa Packard Bell kotitietokoneiden jälleenmyyjät ovat Gigantti ja OnOff. Lisätietoja: www.nec-computers.com, www.packardbell.com ja www.nec- online.com. ### Kaikki tuotemerkit ovat niiden omistajien omaisuutta ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/26/20020326BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/26/20020326BIT00620/wkr0002.pdf