Automaattinen lämpötilamittausjärjestelmä helpottaa seurantaa

Raksystems Anticimex on tuonut Suomen markkinoille uuden lämpötilamittausjärjestelmän, jonka avulla tarkkailtavan tilan lämpötila on jatkuvassa ja tarkassa seurannassa. Järjestelmästä on hyötyä niin elintarviketeollisuudessa kuin myös esimerkiksi kylmäkuljetusajoneuvoissa, ravintoloissa ja kahviloissa.

23.10.2012

Tanskassa kehitetty Webax Temp -lämmönmittausjärjestelmä mittaa ja tallentaa lämpötilaa jatkuvatoimisesti 0,1 °C tarkkuudella. Lisäksi järjestelmä laskee vuorokauden keskilämpötilaa sekä lämpötilan maksimi- ja minimiarvoja.

- Laitetta ei tarvitse kytkeä verkkoon. Mitään erityisiä ohjelmia tarvitse ladata, asiakas ainoastaan tarvitsee on käyttöoikeudet, toteaa Raksystems Anticimexin elintarvikehygieniaosaston päällikkö Henna Moisio.

Keskeisin hyöty uudesta lämmönmittausjärjestelmästä on siinä, että sen avulla olosuhteiden muutoksista tarkkailtavassa tilassa tulee tieto välittömästi. Jos vaikkapa elintarviketeollisuuden varaston tai elintarvikekuljetuskontin kylmätekniikka pettää, vian nopea korjaus on välttämätöntä säilyvyyden takaamiseksi. Vastaava etu Webax Temp -järjestelmästä on esimerkiksi ravintoloissa ja kahviloissa.

Tarkka ja jatkuva lämmönmittaus on tarpeen myös esimerkiksi lemmikkieläinkaupoissa, jopa ruumishuoneissa. Webax Temp -järjestelmään kuuluvat lämmönmittausanturit voi asentaa myös veteen, joten järjestelmä on käyttökelpoinen esimerkiksi vesistön pohjan lämpötilan jatkuvassa seurannassa.

Ruotsissa Webax Temp -järjestelmästä on jo saatu runsaasti kokemuksia. Käyttökohderajoituksia ei juuri ole, sillä automaattinen mittausinformaatio siirtyy mittausantureilta keskusyksikölle radiotaajuuksilla. Kantosäde on esteettömässä ympäristössä noin sata metriä. Rakennusten sisällä signaali kantaa seinien läpi hieman lyhyemmän, käytännön tarpeisiin kuitenkin riittävän matkan.

Lisätietoja: Raksystems Anticimex

Elintarvikehygieniaosaston päällikkö Henna Moisio, p. 0207 495 609, henna.moisio@racx.fi

Yrityksestä

Kansallisomaisuuden edunvalvontaa jo vuodesta 1989 Raksystems on vuonna 1989 perustettu rakennus- ja kiinteistöalan asiantuntijayritys. Olemme Suomen suurin kuntotarkastusyhtiö. Olemme tehneet yli 50 000 kuntotarkastusta ja -tutkimusta sekä suunnitelleet ja valvoneet satoja peruskorjaushankkeita. Tarjoamme asiakkaillemme palvelukokonaisuuksia, joiden avulla varmistamme kiinteistöomaisuuden arvon säilymisen ja terveellisen elinympäristön. Toimimme aktiivisesti alan kehitystehtävissä kiinteistöjen ja kansallisomaisuutemme edunvalvojina. Yritysfaktat Insinööritoimisto Raksystems Oy perustettiin vuonna 1989. Raksystems Insinööritoimisto Oy perustettiin vuonna 2014. Toimitusjohtaja Marko Malmivaara, DI. 18 toimipistettä – valtakunnallinen asiantuntijaverkosto. Työntekijöitä noin 100. Liikevaihto vuonna 2013 n. 11,8 M€. Ympäristöpolitiikkamme Vastuullisuus on yksi Raksystems Insinööritoimiston Oy:n perusarvoista. Raksystemsissä olemme sitoutuneet arvojemme mukaisesti ottamaan vastuuta yhteisestä ympäristöstämme. Lue lisää palveluistamme www.raksystems.fi