ENW Management osaksi Rambollia

Lehdistötiedote 1.11.2017 klo 14

Suunnittelu- ja konsultointiyritys Ramboll on tänään allekirjoitetulla kaupoilla ostanut työturvallisuus-, ympäristö- ja laatupalveluihin keskittyneen ENW Management Oy:n.

Yrityskauppa on jatkumoa 31.10. julkistetulle uutiselle, jossa yhtiö tiedotti ostaneensa kaksi sisäilman puhtauteen keskittynyttä yritystä.

— Lanseerasimme vuoden 2017 alussa uuden Winning Together -strategiamme, jossa kasvu ja uudistuminen ovat vahvasti läsnä. Nyt tehdyt yritysostot tuovat sekä lisäosaamista yhtiöömme että vahvistavat jalansijaamme uusilla markkinoilla, sanoo Rambollin toimitusjohtaja Kari Onniselkä.

Viranomaisvaatimukset koskien ympäristö-, työterveys- ja turvallisuusvaatimuksia kasvavat, mikä lisää kysyntää tämän alueen konsultointipalveluille. Uusimman yrityskaupan myötä Ramboll saa käyttöönsä ENW Managementin kehittämän LAWLY-palvelun, joka auttaa yrityksiä tunnistamaan ja hallinnoimaan lainsäädännöllisiä velvoitteitaan. Näin Rambollin tarjonta laajenee entistä vahvemmin digitalisiin palveluihin.

— Niin isojen kuin pientenkin yritysten toiminta ulottuu nykypäivänä yli maarajojen. Osana Rambollia voimme paremmin palvella asiakkaitamme globaalissa ympäristössä ja pääsemme tuomaan vahvaa turvallisuusosaamistamme laajemmin esiin, ENW Managementin toimitusjohtaja Marko Kiema sanoo.

ENW Management on perustettu vuonna 2003 Kuopiossa. Yhtiö työllistää 7 asiantuntijaa. Tämän ja 31.10. toteutuneiden yrityskauppojen myötä Rambollin kokonaishenkilömäärä kasvaa noin 2300:aan Suomessa.

Kuvateksti: ENW Managementin Petri Blomberg, Marko Kiema ja Kari Rinkinen Rambollin Jaana Tyynismaan kanssa Kuopion Tuomiokirkon puistossa.

Kuva: Timo Hartikainen

Jaana Tyynismaa, johtaja, Ramboll Finland Oy, p. 040 568 2642

Marko Kiema, toimitusjohtaja, ENW Management Oy, p. 0500 111 102

Ramboll on johtava kansainvälinen suunnittelu- ja konsultointialan yritys. Säätiöomisteisessa yhtiössämme työskentelee 13 000 eri alojen ammattilaista globaalisti. Suomessa toimimme maanlaajuisesti 2300 asiantuntijan voimin. Tarjoamme asiantuntijapalveluja infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakennuttamiseen, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin. Työmme tavoitteena on luoda aidosti koko yhteiskunnan toimintaa kehittäviä ratkaisuja. Tässä onnistumisen takaa osaava ja näkemyksellinen henkilöstömme. www.ramboll.fi