Jaana Tyynismaa vastaamaan Rambollin Ympäristö & Terveys -liiketoiminnasta

Tyynismaa aloittaa ympäristö- ja terveysliiketoiminnan johtajana Suomessa 3.2.2017.

Jaana Tyynismaalla on lähes 20 vuoden kokemus konsultointialalta. Hän siirtyy Rambollin palvelukseen Pöyryltä, jossa hän toimii Pohjois-Euroopan ympäristöliiketoimintojen johtajana. Tyynismaa on valmistunut filosofian maisteriksi Jyväskylän yliopiston bio- ja ympäristötieteiden laitokselta. Työnsä ohella hän toimii useissa luottamustoimissa sekä konsultointi- että ympäristöalan järjestöissä.

Jaana Tyynismaa kuuluu Rambollin johtoryhmään sekä Suomessa että Pohjoismaissa ja saa vastuulleen yhtiön jo ennestään vahvan aseman lujittamisen toimialan kohdemarkkinoilla koko maassa. Rambollin palveluksessa on noin 400 ympäristöalan ammattilaista ympäri Suomea.

─ Jaanalla on laaja-alaista ympäristö- ja terveysalan konsultointiosaamista, ja lisäksi hänellä on mittava kokemus niin alan kotimaisista kuin kansainvälisistäkin tehtävistä. Tämä osaaminen auttaa meitä vahvistamaan liiketoimintaamme alan johtavana yrityksenä myös tulevina vuosina, toteaa Rambollin ympäristö- ja terveystoimialaa Pohjoismaissa johtava Lone A. Clowes.

─ Ramboll edustaa minulle monialaisuutta ja edelläkävijyyttä. Yrityksen ympäristö- ja terveysosaaminen on Suomessa erittäin vahvaa, ja globaalisti Ramboll on yksi merkittävimmistä alan toimijoista. Nämä asiat ovat minulle erittäin suuri innostuksen lähde uudessa tehtävässäni, Tyynismaa sanoo.

Ympäristö- ja terveysliiketoiminnasta tällä hetkellä vastaava Pentti Manninen keskittyy jatkossa rooliinsa ympäristö- ja terveystoimialan laboratoriopalveluiden globaalina johtajana.

Kari Onniselkä, toimitusjohtaja, Ramboll Finland Oy, p. 040 595 0505

Karoliina Lehmusvirta, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Ramboll Finland Oy, p. 040 581 3710

Ramboll on johtava kansainvälinen suunnittelu- ja konsultointialan yritys. Säätiöomisteisessa yhtiössämme työskentelee 13 200 eri alojen ammattilaista globaalisti. Suomessa toimimme maanlaajuisesti 2200 asiantuntijan voimin. Tarjoamme asiantuntijapalveluja infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakennuttamiseen, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin. Työmme tavoitteena on luoda aidosti koko yhteiskunnan toimintaa kehittäviä ratkaisuja. Tässä onnistumisen takaa osaava ja näkemyksellinen henkilöstömme. www.ramboll.fi