Ramboll Bright Ideas Challenge houkuttelee startupit liikkeelle

Lehdistötiedote 6.3.2019

Ramboll järjestää startup-yrityksille Ramboll Bright Ideas Challenge -kilpailun, joka kisataan Rambollin Espooseen valmistuvassa toimitilassa Ramboll Villagessa 20.-24. toukokuuta.

Ramboll Bright Ideas Challenge on kilpailu, jonka avulla Ramboll ja startup-yritykset voivat löytää keskinäisiä yhteistyö- ja kasvumahdollisuuksia. Kilpailun palkintona on 30 000 euroa parhaiden ideoiden kehitykseen ja pilotointiin.

‒ Tavoitteenamme on löytää uusia yhteistyökumppaneita ja kehittää innovatiivisia ratkaisuja tulevaisuuden haasteisiin yhdessä startup-yritysten kanssa. Uskon, että meillä on paljon opittavaa startup-yrityksiltä ja toimialan johtavana yrityksenä voimme samalla tarjota heille mahdollisuuden uusien innovaatioiden tuomiseksi markkinoille, kertoo Rambollin kehitysjohtaja Jussi Himanen.

Rambollin tavoitteena on luoda innostavia ja laadukkaita ratkaisuja, jotka edistävät aidosti asiakkaiden, loppukäyttäjien ja koko yhteiskunnan toimintaa. Ramboll Bright Ideas Challengen haasteet on valittu kahdelta Rambollin toimialalta: Kiinteistöt & rakentaminen ja Infra & liikenne.

Kiinteistöt & rakentaminen -toimialalla Ramboll auttaa asiakkaitaan energiatehokkaan, terveellisen ja ympäristön huomioivan rakentamisen toteuttamisessa. Näiden periaatteiden mukaiset ratkaisut toteutuvat myös Espoon Leppävaaraan valmistuvassa noin 19 000 kerrosneliömetrin toimitilassa Ramboll Villagessa, johon muuttaa kevään aikana yli tuhat rambollaista. Kiinteistöt & rakentaminen -toimialan kilpailuhaaste kytkeytyy uudesta toimitilasta kerättävän kiinteistödatan hyödyntämiseen lisäarvoa tuottaviksi ratkaisuiksi.

Infrastruktuurin monialainen suunnittelu on Rambollin perinteisintä osaamisaluetta, ja toinen kilpailuhaaste liittyykin Rambollin Infra & liikenne -toimialaan. Infran haasteessa pyritään kehittämään asiakkaille parempia ratkaisuja paikkatietoa hyödyntäen.

Kilpailu käydään Rambollin uusissa toimitiloissa toukokuussa. Turunväylän ja Kehä I:n läheisyydessä sijaitsevaan Ramboll Villageen valmistuvat tilat, joita startupit voivat hyödyntää myös yhteistyön jatkuessa. Lisätietoja kilpailusta löytyy osoitteesta www.avantoventures.fi/ramboll

Lisätiedot
Jussi Himanen, Business Development Director, Ramboll Finland Oy, p: +358 40 545 7725, jussi.himanen@ramboll.fi
Ella Laurila, Partner Manager, Ramboll Finland Oy, p: +358 40 549 3029, ella.laurila@ramboll.fi

Ramboll on johtava kansainvälinen suunnittelu- ja konsultointialan yritys. Säätiöomisteisessa yhtiössämme työskentelee 15 000 eri alojen ammattilaista globaalisti. Suomessa toimimme maanlaajuisesti 2 400 asiantuntijan voimin. Palvelujamme ovat innovatiiviset ratkaisut kaupunkien, infrastruktuurin, liikenteen, ympäristön ja rakennusten suunnittelussa, rakennuttamisessa, rakentamisessa ja ylläpidossa. Onnistumisen takaa osaava ja näkemyksellinen henkilöstömme. fi.ramboll.com.