Ramboll ostaa Insinööritoimisto E-Westin

Lehdistötiedote 1.9.2016 klo 13

Ramboll on ostanut Seinäjoella sijaitsevan Insinööritoimisto E-West Oy:n liiketoiminnan ja vahvistaa näin merkittävästi tarjontaansa rautateiden turvalaiterakennuttamisessa Suomessa.

E-West Oy on vuonna 2007 perustettu rautatieliikenteen sähkötekniikan rakennuttamis- ja asiantuntijapalveluiden konsulttitiimi. Yritys on erikoistunut rautatieturvalaite- ja sähkötekniikan asiantuntija-, suunnitteluttamis- ja suunnittelupalveluihin sekä projektinjohto- että valvontapalveluiden tuottamiseen rataverkon omistajalle tai toimijoille.

Yritys työllistää 11 henkilöä, jotka siirtyvät kaupan myötä Rambollin palvelukseen.

Ratainfraan panostetaan nyt merkittävästi kaikissa Pohjoismaissa, myös Suomessa. Liiketoimintakauppa vahvistaa merkittävästi erityisosaamistamme ja pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin ja laajemmalla palveluvalikoimalla, kertoo johtaja Valtter Kari Rambollista.

─ Infrastruktuurihankkeet kasvavat koko ajan isommiksi. Erikoisosaamisemme yhdistettynä osaksi Suomen johtavaa konsultointialan yritystä tuo asiakkaillemme laajempaa kokonaisosaamista ja työntekijöillemme paljon uusia mahdollisuuksia, sanoo E-West Oy:n toimitusjohtaja ja omistaja Antti Lepistö.

Ramboll on viimeisen vuoden aikana kasvanut useilla yrityskaupoilla. Tänä vuonna yritys on ostanut Seinäjoella toimineen Insinööritoimisto Savela Oy:n sekä joensuulaisen rakennuttamiseen ja teknisiin asiantuntijapalveluihin erikoistuneen konsulttitoimisto EK-Tiimi Oy:n.

Ramboll Finland O: Valtter Kari, johtaja, Projektinjohto ja kiinteistökonsultointi, p. 040 740 8370
Insinööritoimisto E-West Oy: Antti Lepistö, toimitusjohtaja, p. 0400 604 736

Ramboll on johtava kansainvälinen suunnittelu- ja konsultointialan yritys. Säätiöomisteisessa yhtiössämme työskentelee 13 200 eri alojen ammattilaista globaalisti. Suomessa toimimme maanlaajuisesti yli 2200 asiantuntijan voimin. Tarjoamme asiantuntijapalveluja infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakennuttamiseen, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin. Työmme tavoitteena on luoda aidosti koko yhteiskunnan toimintaa kehittäviä ratkaisuja. Tässä onnistumisen takaa osaava ja näkemyksellinen henkilöstömme. http://www.ramboll.fi