Ramboll viides tekniikan ja luonnontieteen opiskelijoiden ihannetyönantajalistalla

Lehdistötiedote 27.4.2016

Ramboll paransi edellisvuodesta peräti 8 sijaa tekniikan ja luonnontieteen opiskelijoiden ihannetyönantajalistalla ja sijoittui Universumin tänään julkaisemalla listalla sijalle 5. Lisäksi Ramboll oli suunnittelu-kategorian ykkönen.

– Olemme iloisia sijoituksestamme. Opiskelijat ovat meille tärkeä kohderyhmä, ja haluamme ylläpitää vahvaa sidettä alan oppilaitoksiin: esimerkiksi maaliskuussa allekirjoitimme Aalto-yliopiston kanssa sopimuksen tutkimuksellisesta ja opetuksellisesta yhteistyöstä, havainnollistaa henkilöstöjohtaja Minna Koisti Rambollista.

Universumin opiskelijatutkimukseen vastasi tänä vuonna yhteensä 11 444 suomalaista yliopisto- ja korkeakouluopiskelijaa. Tutkimuksessa selvitetään muun muassa työnantajamielikuvia.

– Rambolliin hakeneita opiskelijoita ja vastavalmistuneita kiinnostavat yleensä toimintamme monialaisuus, kansainvälisyys sekä työn merkityksellisyys. Meillä pääsee myös käsiksi oikeisiin töihin ihan heti, Koisti arvioi.

Universumin ihannetyönantajalistan kolmen kärki tekniikan ja luonnontieteen opiskelijoiden keskuudessa oli tänä vuonna Kone, Google ja Suomen ympäristökeskus SYKE.

Lisätietoa Universumin tutkimuksesta ja ihanteellisimpien työpaikkojen ranking-listat löydät Universumin kotisivuilta: http://universumglobal.com/articles/2016/04/finlands-attractive-employers-2016/.

Minna Koisti, henkilöstöjohtaja, Ramboll Finland Oy, puh. 040 689 6263

Ramboll on johtava kansainvälinen suunnittelu- ja konsultointialan yritys. Säätiöomisteisessa yhtiössämme työskentelee 13 000 eri alojen ammattilaista globaalisti. Suomessa toimimme maanlaajuisesti  yli 2 000 asiantuntijan voimin. Tarjoamme infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakennuttamiseen, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin liittyviä asiantuntijapalveluita. Työmme tavoitteena on luoda aidosti koko yhteiskunnan toimintaa kehittäviä ratkaisuja. Tässä onnistumisen takaa osaava ja näkemyksellinen henkilöstömme.