Rambolliin lisää rakentamisen huippuosaamista

Ramboll on tehnyt merkittäviä rekrytointeja Kiinteistöt ja rakentaminen –toimialalle.

Julkisivurakenteiden huippuosaaja, tekniikan tohtori Jukka Lahdensivu on aloittanut johtavana asiantuntijana Rambollin Kiinteistöjen ja rakentamisen toimialalla Tampereella. Jukka Lahdensivu jatkaa edelleen työtään myös Tampereen teknillisellä yliopistolla, jossa hän työskentelee tutkimuspäällikkönä. Lahdensivu vastaa yliopistolla myös rakennustekniikan laitoksen Elinkaaritutkimusryhmän vetämisestä.

– Taustani on korjausrakentamisen tutkimuksessa, mutta siitä saatuja kokemuksia on tullut vietyä varsin laajasti myös uudisrakentamisen suunnitteluratkaisujen kehittämiseen. Edelleen jatkuva TTY-yhteistyö antaa erinomaisen mahdollisuuden soveltaa uusinta tieteellistä tutkimusta nopeasti käytäntöön. Tässä meillä on hyvä kehittymismahdollisuus, mikä koituu myös asiakkaiden eduksi, kertoo Jukka Lahdensivu.

Jukka Lahdensivun vuonna 2012 tarkastettu väitöskirja käsitteli suomalaisten betonijulkisivujen ja parvekkeiden säilyvyysominaisuuksia ja todellista vaurioitumista. Hän on ollut mukana monissa Betoniyhdistyksen kirjahankkeissa vetäjänä ja kirjoittajana. Lahdensivu toimii myös Julkisivuyhdistyksen hallituksessa.

– Haluamme olla arvostettu ja luotettava yhteistyökumppani rakennusalalla. Tavoitteemme on kehittää ja kehittyä jatkuvasti, jotta voimme tarjota laadukasta asiantuntijapalvelua mahdollisimman laaja-alaisesti. Jukka Lahdensivun ammattitaito ja kokemus täydentävät loistavasti osaamistamme niin korjausrakennesuunnittelun, kuntotutkimusten kuin rakennesuunnittelun saralla. Olen erittäin iloinen, että saimme näin kovan luokan ammattilaisen osaksi yksikköämme, sanoo yksikön päällikkö Vesa Hakola Rambollista.

DI Johan Rosqvist on puolestaan aloittanut projektinjohtajana Rambollin Espoon rakennetekniikkayksikössä. Rosqvist siirtyi Rambolliin Finnmap Consulting Oy:stä, jossa hän on toiminut muun muassa osastopäällikkönä sekä OP-Pohjolan uuden Vallilan toimitilan ja Technopolis Pulkovan projektipäällikkönä.

– Haluamme tarjota asiantuntijapalveluita entistä suurempiin hankkeisiin ja kokonaisuuksiin. Näissä korostuu teknisen ammattitaidon lisäksi erinomainen kommunikaatio ja projektin johtaminen. On erittäin hienoa saada kovan luokan projektiosaaja meille. Rakentamisen maailma on viime vuosina muuttunut entistä haastavammaksi, ja laadukas projektien johtaminen on myös suunnittelun hallinnassa korostunut voimakkaasti. Tähän haasteeseen voimme vastata entistä tehokkaammin ja varmistaa asiakasprojektiemme suunnitellun etenemisen sekä ensiluokkaisen asiakastyytyväisyyden, toteaa yksikön päällikkö Juha-Pekka Smolander.

– On ilo päästä mukaan osaavaan joukkoon tekemään projekteja asiakkaiden tarpeiden täyttämiseksi. Asiakkaan tavoitteiden täyttyminen varmistetaan viemällä projektit maaliin avoimella ja toimivalla yhteistyöllä, tiivistää Johan Rosqvist.

Rambollin Kiinteistöt ja Rakentaminen –toimialan johtaja Juha Valtari pitää rekrytointeja hyvin merkittävinä.

– Joukkueemme vahvistuu kahdella todella kovalla ammattilaisella, ja Jukka Lahdensivu ja Johan Rosqvist kuuluvat jatkossa avainhenkilöihimme. Olemme nousseet myös talotoimialalla arvostetuimpien konsulttitoimistojen joukkoon, ja tavoitteemme on, että kasvu jatkuu vauhdikkaana edelleen, Juha Valtari toteaa.

Ota yhteyttä:

Juha Valtari, Toimialajohtaja, puh. 040 090 8817

Ramboll Finland Oy on osa kansainvälistä Ramboll Groupia. Suomessa toimimme maanlaajuisesti noin 1400 asiantuntijan voimin ja tarjoamme infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin liittyviä asiantuntijapalveluita.

Pikafaktat

Julkisivurakenteiden huippuosaaja, tekniikan tohtori Jukka Lahdensivu on aloittanut johtavana asiantuntijana Rambollin Kiinteistöjen ja rakentamisen toimialalla Tampereella. DI Johan Rosqvist on aloittanut projektinjohtajana Rambollin Espoon rakennetekniikkayksikössä.

Olemme nousseet myös talotoimialalla arvostetuimpien konsulttitoimistojen joukkoon, ja tavoitteemme on, että kasvu jatkuu vauhdikkaana edelleen.
Juha Valtari, Toimialajohtaja