Rambollin uusi pääkonttori muuttaa kaupunkikuvaa Leppävaarassa

Suunnittelu- ja konsultointiyritys Ramboll muuttaa uuteen pääkonttoriin Espoon Leppävaarassa.

Turunväylän ja Kehä I:n yhteyteen nousee moderni ja energiatehokas toimitalo, joka palvelee yli tuhatta alan ammattilaista.

Ramboll Finlandin uusi pääkonttori sopii erinomaisesti Espooseen. Kasvava ja kestävä Espoo tarvitsee osaajia, sanoo Espoon kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä.

Uutta rakennuskantaa nousee noin 19 000 kerrosneliömetriä. Toimistotalokokonaisuuden omistajaksi tulee Keva, ja kohteen kehittäjä ja toteuttaja on Hartela. Rakennuksen suunnittelee arkkitehtitoimisto Cederqvist & Jäntti Arkkitehdit Oy. Ramboll vastaa kohteen muusta suunnittelusta.

Hankkeessa yhdistyvät toimitilojen ympäristöystävällisyys sekä inspiroiva ja joustava työympäristö.

– Liiketoiminnan digitalisoituminen haastaa työn tekemisen tavat myös suunnittelu- ja konsultointialalla. Haluamme tarjota henkilöstöllemme parhaan mahdollisen ympäristön, joka kannustaa yhdessä tekemiseen ja jossa viihdytään. Lisäksi tahdomme uudessa pääkonttorissamme tuoda entistä joustavampia ja tiiviimmän asiakasyhteistyön mahdollistavia työtapoja toimiviksi käytännöiksi, sanoo hankekehitysjohtaja Kari Melander Rambollilta.

– On hienoa toteuttaa Rambollille uudet toimitilat ja erityisesti siksi, että Ramboll luottaa Hartelaan jo toistamiseen toimitilaratkaisun toteuttajana, kertoo Rakennusosakeyhtiö Hartelan varatoimitusjohtaja Tapio Rantanen.

Kevan kiinteistöjohtaja Petri Suutarisen mukaan rakennettava kohde ja toteutusmuoto sopivat hyvin Kevan suoriin kiinteistösijoituksiin.

– Keva on aiemminkin toteuttanut Hartelan kanssa onnistuneesti useita toimistokohteita. Nyt kun mukana on lisäksi pääkäyttäjän osaava suunnitteluorganisaatio, kyseessä on eräänlainen kiinteistösijoittamisen allianssimalli, Suutarinen sanoo.

Ramboll Finlandin uusi pääkonttori valmistuu osoitteeseen Itsehallintokuja 1 vuoden 2018 lopulla. Rakennustyöt alkavat loppukeväällä 2017.

Kari Melander, hankekehitysjohtaja, Ramboll Finland Oy, p. 0400 922 501

Tapio Rantanen, varatoimitusjohtaja, Rakennusosakeyhtiö Hartela, p. 050 516 5292

Petri Suutarinen, kiinteistöjohtaja, Keva, p. 020 614 2493

Kuva: Cederqvist & Jäntti Arkkitehdit Oy