RAMBOLLISTA SUOMEN SUURIN KONSULTTI- JA SUUNNITTELUTOIMISTO

Ramboll on kasvanut suurimmaksi Suomessa toimivista konsulttitoimistoista ostamalla merkittävän osan Pöyryn talotekniikkatoiminnoista sekä kiinteistökonsultointi-, projektinjohto- sekä kaupunki- ja aluesuunnittelun liiketoiminnat. Kuluttaja- ja kilpailuvirasto hyväksyi kaupan 13.5.2014, ja Ramboll ja Pöyry vahvistivat sen 31.5.2014.

Yritys- ja liiketoimintakaupan myötä Pöyryltä siirtyi Rambolliin 435 asiantuntijaa. Rambollissa työskentelee nyt Suomessa noin 1900 työntekijää. Yrityskauppa on osa Rambollin strategiaa kasvaa johtavaksi toimijaksi kiinteistö- ja rakentamistoimialalla sekä projektinjohto- ja rakennuttamispalveluissa Suomessa. Kauppa monipuolistaa Rambollin palvelutarjontaa ja vahvistaa Rambollin maantieteellistä organisaatiota.

- Kokonaispalveluiden kysyntä on lisääntynyt merkittävästi. Samalta toimittajalta halutaan ostaa laajempia kokonaisuuksia, kuten talo-, rakenne- ja geotekniikkasuunnittelua sekä liikenne- ja ympäristökonsultointia. Kaupan myötä palveluvalikoimamme lisääntyi ja vahvistui merkittävästi, ja tarjoamme nyt entistä laajempia kokonaispalveluja asiakkaillemme. Ramboll pystyy näin vastaamaan yhä paremmin projektinjohto- ja rakennuttamispalveluiden, kaavoituskonsultoinnin sekä muun muassa energiatehokkuusvaatimusten myötä lisääntyneeseen talotekniikan palveluiden kysyntään, toteaa Rambollin toimitusjohtaja Markku Moilanen.

Projektinjohto- ja rakennuttamispalveluihin keskittyvän Pöyry CM Oy:n nimi muuttuu Ramboll CM Oy:ksi. Kaupan yhteydessä siirtyneet talotekniikan suunnittelu- ja kiinteistöjen konsultointitoiminnot vahvistavat Rambollin palveluvalikoimaa erityisesti LVI-, sähkö- ja paloteknisen suunnittelun sekä kiinteistökonsultoinnin ja green building -palvelujen osalta. Kaupunki- ja aluesuunnittelutoiminnot vahvistavat Rambollin entisestäänkin merkittävää kestävien ja elinvoimaisten kaupunkiympäristöjen suunnittelupalvelua ja nostavat Rambollin myös Suomen suurimmaksi maankäytön ja kaavoituksen konsulttitoimistoksi.

- Rambolliin siirtyminen tarjoaa meille mahdollisuuden päästä mukaan kansainvälisiin hankkeisiin, saada projekteihin mukaan kansainvälisiä huippuosaajia ja kehittää näin myös omaa osaamista. On hienoa tulla yritykseen, jossa työmme on yrityksen strategian ytimessä, tulevan Ramboll CM Oy:n johtaja Valtter Kari korostaa.

Toimitusjohtaja Markku Moilanen, Ramboll Finland Oy, puh. 050 4525 238

Ramboll Finland on osa kansainvälistä Ramboll Groupia. Suomessa toimimme maanlaajuisesti noin 1900 asiantuntijan voimin ja tarjoamme infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakentamiseen, rakennuttamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin liittyviä asiantuntijapalveluita.

Markku Moilanen, toimitusjohtaja, Ramboll Finland Oy
Valtter Kari, johtaja, Ramboll CM Oy