Volvo satsaa asiakaskokemukseen uusissa toimitiloissa- Ramboll mukana suunnittelussa

Lehdistötiedote, Ramboll Finland Oy, 12.2.2015

Volvo Finland Ab/Volvo Group Trucks rakentaa Helsinki-Vantaan lentoaseman kupeeseen uudet toimitilat. Ramboll vastaa tilojen kokonaisvaltaisesta toteutussuunnittelusta.

Ramboll toimittaa Volvo Finland Ab:lle toimitilojen suunnittelupaketin, johon kuuluu arkkitehti-, geo-, LVIAS-, rakenne-, liikenne- ja paloteknistä suunnittelua. Laaja toimeksianto sisältää lisäksi suunnittelun koordinoinnin sekä työmaan projektinjohdon ja valvonnan. Ramboll vastaa myös ympäristösertifioinnista sekä työympäristön ja rakennusakustiikan suunnittelusta. Työssä käytetään kattavasti uusinta mallinnustekniikkaa ja energiasimulointia.

Uudet tilat sijaitsevat keskeisellä paikalla ja hyvien yhteyksien päässä Kehä III:n varrella Vantaan Viinikkalassa, joka on Suomen laajin logistiikka-alue. Aivan vierestä kulkee myös uusi kehärata. Uudet toimitilat palvelevat pääkaupunkiseudun ohella valtakunnallisia kuljetuksia. Tavoitteena on luoda puitteet entistäkin paremmalle asiakaskokemukselle ja uusien palvelujen kehittämiselle.

— Vantaan uusi toimipiste takaa asiakkaillemme parhaat mahdolliset palvelut, jotka ovat entistäkin helpommin saatavilla. Uusi toimipiste korvaa nykyisen Kaivokselassa sijaitsevan Vetotien toimipisteemme, joka on ollut käytössä 1970-luvulta saakka, kertoo Volvo Finlandin toimitusjohtaja Magnus Björklund.

— Kuorma-autojen ja linja-autojen parissa työskentelystä tulee entistäkin tehokkaampaa ja turvallisempaa, sillä tilat on optimoitu tämän päivän kuljetuskaluston mukaisiksi. Uusi kiinteistö vastaa paremmin myös yhä tiukentuviin energia- ja ympäristövaatimuksiin, lisää projektinjohtaja Reijo Sandberg Rambollista.

Rakentaminen Viinikkalassa alkaa keväällä 2015, ja uudet toimitilat valmistuvat syksyllä 2016. Tiloissa huolletaan, korjataan ja myydään Volvo kuorma- ja linja-autoja sekä Renault kuorma-autoja. Toimitiloihin valmistuu myös huoltokoulu, jossa koulutetaan huoltomekaanikkoja

Investointi on osoitus siitä, että Volvo luottaa Suomeen markkina-alueena. Lisäksi juuri nyt rakentaminen on edullisempaa kuin aikoihin.

Kohteen rakentaa EKE-yhtiöt.

Reijo Sandberg puh. 040 570 3171
Frej Werner puh. 040 5267195

Magnus Björklund, Volvo Finland
Uusi kiinteistö vastaa paremmin myös yhä tiukentuviin energia- ja ympäristövaatimuksiin.
Reijo Sandberg, Ramboll