Lenni-Kalle Taipale yllätysnimenä Rauma Summer Jazz ’09:ään

Report this content

Rauma Summer Jazz '09:n viime hetken yllätysartistiksi on tulossa Lenni-Kalle Taipale, yksi Suomen valovoimaisimmista jazz-artisteista. Hän esiintyy tulevana viikonloppuna UMO Jazz Orchestran kanssa. Lenni-Kalle on tehnyt yhteistyötä Sami Pitkämön kanssa jo muutamia vuosia. Viimeksi heidän yhteistyötään on kuultu Tanssi Tähtien Kanssa -ohjelmassa, jossa Pitkämön orkesteri toimi housebändinä Rauma Summer Jazzin kuusivuotisen historian suurin artistikiinnitys tuottaa festivaalien tapahtumatekniikalle suuria haasteita, kun Suomen ainoa ammatti big band-orkesteri UMO Jazz Orchestra astuu lavalle 18 muusikon vahvuudella. Lenni-Kalle Taipale, Sami Pitkämö ja UMO Jazz Orchestraa kuullaan Päälavalla perjantaina 26.6. klo 19.30. Rauma Summer Jazz ´09 juhlitaan kesäkuun viimeisenä viikonloppuna 26.–28.6.2009. Median akkreditointipyynnöt osoitetaan 25.6. mennessä web-lomakkeen kautta osoitteessa www.summerjazz.fi. Rauman jazzyhdistys JazzR ry jatkaa pioneerityötään Raumalla ja taistelee hymyssä suin heavymetallille ja turhanpäiväiselle popille turrutetun suomalaisen mielenkiinnosta. Tarkoituksenamme on tarjota ihmisille vaihtoehto radiokanavien soittolistoille ja aukaista silmiä ja korvia monimuotoisemmalle musiikille. LISÄTIETOJA Markku Pekonen, Taiteellinen johtaja p. 050–3211431 markku@summerjazz.fi Paula Niittynen, Tiedottaja p. 0500–774634 paula@summerjazz.fi Logot yms. pyynnöstä janne@summerjazz.fi Liput: Lippupiste www.lippu.fi Artistit ja ohjelma: www.summerjazz.fi