Muutoksia Raute-konsernin johtoryhmässä

Raute Oyj, Pörssitiedote 20.12.2023 klo 8.00

MUUTOKSIA RAUTE-KONSERNIN JOHTORYHMÄSSÄ

Raute muuttaa johtoryhmän kokoonpanoa 1.1.2024 alkaen.

Petri Strengell, Executive Vice President, Wood Processing, siirtyy uuteen rooliin Rauten Wood Processing-liiketoimintayksikössä johtamaan projektitoimitustyötä erityisesti varmistaen vuonna 2023 saatujen suurimpien tehdaskokoisten tilausten onnistunut toimitus. Samalla hän eroaa johtoryhmästä.

Jani Roivainen, Executive Vice President, Analyzers, on nimitetty Wood Processing -liiketoimintayksikön johtajaksi. Roivainen jatkaa myös Analyzers-liiketoimintayksikön johtajana, kunnes hänen seuraajansa on nimitetty.

Yhtiö on käynnistänyt uuden Analysaattorit-liiketoimintayksikön johtajan hakuprosessin.

"Muutos heijastaa Rauten jatkuvaa keskittymistä operatiiviseen tehokkuuteen sekä lähestymistapaamme tarjota urakehitys- ja työkiertomahdollisuuksia. Olemme saaneet vuonna 2023 kaikkien aikojen korkeimman tilauskertymän ja useita merkittäviä tehdaskokoisia tilauksia ja haluamme varmistaa parhaat mahdolliset resurssit näiden toimitusprojektien hallinnassa. Olen erittäin tyytyväinen, että Petri, jolla on pitkä Raute-kokemus, ottaa vastuun tämän alueen vetäjänä. Haluan myös onnitella Jania uudesta roolista johtoryhmässä jatkona Analyzers-liiketoimintayksikön hienolle kehitykselle hänen johdollaan. Toivotan onnea sekä Petrille että Janille uusiin tehtäviin", sanoo Rauten toimitusjohtaja Mika Saariaho.

Raute-konsernin johtoryhmä ja jäsenten vastuualueet 1.1.2024 alkaen:

• Mika Saariaho, President and CEO
  • Jani Roivainen, Executive Vice President, Wood Processing – Wood Processing -liiketoimintayksikkö
  • Jani Roivainen (acting), Executive Vice President, Analyzers – Analyzers -liiketoimintayksikkö
  • Kurt Bossuyt, Executive Vice President, Services – Services -liiketoimintayksikkö
  • Jari Myyryläinen, Chief Commercial Officer (CCO) – myynti & markkinointi, commercial excellence - toiminnot
  • Tarja Moilanen, Chief People Officer (CPO) – HR, henkilöstön kehittäminen, työterveys ja työturvallisuus
  • Ville Halttunen, Chief Financial Officer (CFO) – talous ja rahoitus, tietohallinto, sijoittajasuhteet, vastuullisuus sekä muu liiketoiminnan tuki

Mika Saariaho

Mika Saariaho, toimitusjohtaja, puh. +358 40 154 9393

RAUTE LYHYESTI – Making Wood Matter:
Raute toimii puutuoteteollisuuden kestävän tulevaisuuden partnerina. Teknologiamme kattavat erilaiset tuotantoprosessit sekä niitä tukevat digitaaliset ja analysaattoriratkaisut teollisesti valmistetuille puutuotteille. Lisäksi tarjoamme kokonaisvaltaiset palvelukonseptit varaosista säännölliseen huoltoon sekä tuotannon modernisointeihin. Innovatiiviset teknologiamme, ohjelmistot ja palvelukonseptit suunnitellaan tukemaan tehokasta luonnonvarojen käyttöä asiakkaidemme tuotannossa. Raute on maailman ainoa kokonaistoimittaja, joka tarjoaa koko tehtaan kattavia teknologiaratkaisuja viilun, vanerin ja LVL:n tuotantoon. Rauten pääkonttori ja suurin tuotanto sijaitsee Lahdessa. Muut tuotantolaitoksemme ovat Kajaanissa, Vancouverissa Kanadassa, Changzhoussa Kiinassa sekä Pullmanissa Washingtonin osavaltiossa USA:ssa. Vuonna 2022 Rauten liikevaihto oli 158,3 miljoonaa euroa ja henkilöstö 778. Lisää Rautesta www.raute.com