Muutoksia Rauten johtoryhmässä

RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 12.11.2018 KLO 14.30

MUUTOKSIA RAUTEN JOHTORYHMÄSSÄ

Raute Oyj:n talousjohtaja ja johtoryhmän jäsen Olli-Pekka Vanhanen on irtisanoutunut yhtiön palveluksesta ottaakseen vastaan uusia tehtäviä yhtiön ulkopuolella. Hän jatkaa nykyisessä tehtävässään ja johtoryhmän jäsenenä toistaiseksi, kuitenkin enintään 7.2.2019 asti. Uuden talousjohtajan hakuprosessi on käynnistetty.

Raute Oyj:n teknologiapalveluista ja sales managementistä vastaava johtaja Antti Laulainen siirtyy asiantuntijatehtäviin ja jää pois johtoryhmästä. Hänen johtoryhmätyöskentelyyn liittyvät vastuualueensa siirtyvät toistaiseksi toimitusjohtaja Tapani Kiiskille.

Raute-konsernin johtoryhmä ja sen jäsenten vastuualueet ovat:
Tapani Kiiski, President and CEO, puheenjohtaja - myynti ja teknologiapalvelut,
Arja Hakala, Group Vice President, Strategy - liiketoiminnan kehittäminen,
Marko Hjelt, Group Vice President, Human Resources - henkilöstö ja osaaminen,
Mika Hyysti, Group Vice President, Technology - teknologia, tuotteet ja tuotekehitys,
Timo Kangas, Group Vice President, EMEA - markkina-alue EMEA,
Petri Strengell, Group Vice President, Supply Chain - hankinta ja tuotanto,
Olli-Pekka Vanhanen, Group Vice President, CFO - talous ja rahoitus (enintään 7.2.2019 saakka).

Toimitusjohtaja Tapani Kiiski, matkapuhelin 0400 814 148

Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri, LVL (Laminated Veneer Lumber, viilupalkki) ja sahatavara. Teknologiatarjonta kattaa viilun, vanerin ja LVL:n koko tuotantoprosessin sekä erityismittalaitteita sahatavaralle. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Lahden Nastolassa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Kajaanissa, Vancouverin alueella Kanadassa, Shanghain alueella Kiinassa ja Pullmanissa, Washingtonin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Rauten liikevaihto vuonna 2017 oli 148,1 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä vuoden 2017 lopussa oli 704. Lisätietoja yhtiöstä: www.raute.com.