Muutoksia Rauten johtoryhmässä

RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 25.1.2018 klo 15.00

MUUTOKSIA RAUTEN JOHTORYHMÄSSÄ

Raute Oyj:n hallitus on nimittänyt KTM Olli-Pekka Vanhasen (53) Raute-konsernin talousjohtajaksi (Group Vice President, CFO). Hänestä tulee myös konsernin johtoryhmän jäsen ja hän raportoi toimitusjohtaja Tapani Kiiskille. Vanhanen aloittaa tehtävässä viimeistään 1.5.2018.

Vanhasella on monipuolinen kokemus erilaisista taloushallinnon ja -johdon tehtävissä mm. Wärtsilässä, Cargotecissa, Elcoteqissa ja viimeksi Maillefer Oy:ssä. Hän siirtyy Rautelle Maillefer Oy:n talousjohtajan tehtävästä. Olli-Pekka Vanhanen ei omista Rauten osakkeita.

Raute Oyj:n hallitus on nimittänyt KTM, MBA Arja Hakalan (60) Raute-konsernin strategiajohtajaksi (Group Vice President, Strategy). Hän siirtyy tehtävään Rauten talousjohtajan tehtävästä samaan aikaan kun Olli-Pekka Vanhanen ottaa talousjohtajan tehtävän vastaan, viimeistään 1.5 2018. Hakala jatkaa konsernin johtoryhmän jäsenenä ja raportoi toimitusjohtaja Tapani Kiiskille. Hän toimii edelleen myös toimitusjohtajan varahenkilönä ja hallituksen sihteerinä.

Arja Hakala on toiminut Rauten talousjohtajana 14 vuotta ja ennen sitä muissa johtotehtävissä Raute-konsernissa vuodesta 1990 alkaen.

Strategiajohtajan tehtävä on Rautessa uusi. Strategiajohtajan vastuualueeseen kuuluu strategisten kehityshankkeiden koordinointi, vastuullisuusjohtaminen ja sen kehittäminen sekä hallituksen osoittamat sisäisen tarkastuksen tehtävät.

Arja Hakala omistaa 3 104 Rauten A-sarjan osaketta.

Tapani Kiiski

Toimitusjohtaja Tapani Kiiski, puh. 0400 814148

Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri, LVL (Laminated Veneer Lumber, viilupalkki) ja sahatavara. Teknologiatarjonta kattaa viilun, vanerin ja LVL:n koko tuotantoprosessin sekä erityismittalaitteita sahatavaralle. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Lahden Nastolassa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Kajaanissa, Vancouverin alueella Kanadassa, Shanghain alueella Kiinassa ja Pullmanissa, Washingtonin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Lisätietoja yhtiöstä: www.raute.com.